خبرگزاری کار ایران

در جمع اعضای تشکیلات خانه کارگر شرق تهران مطرح شد:

در انتخابات به افرادی رای می‌دهیم که صدای کارگران باشند /جامعه کارگری به حضور نمایندگانی از جنس خود نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۳۸

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران با بیان اینکه جامعه کارگری از مدافعان خود در مجلس حمایت می‌کند، گفت: نظر به اهمیت شرایط حساس و اینکه جامعه کارگری در وضعیت معیشتی و اقتصادی بدی قرار دارد، به نمایندگانی رای می‌دهیم که صدای ما در مجلس باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله بیات در جمع اعضای تشکیلات خانه کارگر شرق تهران که صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین وظیفه ما حضور در انتخابات است و بعد انتخاب درست، در ادامه افزود: شناخت کاندیدای اصلح که پیگیر خواسته‌های جامعه کارگری باشد، سخت است بنابراین برای شناخت کاندیدای اصلح از تشکل‌های کارگری همانند خانه کارگر کمک می‌گیریم که تحقیقات خود را برای انتخاب کاندیدای اصلح کامل کرده است.

وی ادامه داد: این روزها در شرایط خاصی قرار داریم؛ سی و چند سال گذشته سال‌های جهاد، بالندگی و فقر بوده ولی این روزها اهمیتش از روزها و سال‌های قبل بیشتر است و ضرورت در صحنه بودن بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌خواهیم حقوق نجومی وجود داشته باشد. ثروت بادآورده نباید باشد به همین دلیل که در این شرایط باید مراقب باشیم که به انتخاب اصلح رای دهیم در غیر این‌صورت باید منتظر عواقب آن باشیم.

بیات اضافه کرد: اگر ما کارگران همبستگی تشکیلاتی را حفظ کنیم به نتیجه می‌رسیم. در همه جای دنیا جامعه کارگری برای اینکه جایگاه خود را پیدا کند و حق خودش را بگیرد تنها ابزاری که دارد همین اتحاد و همبستگی است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ تامین اجتماعی و منابع مالی کارگران اشاره کرد و گفت: با هم بودن ما کارگران باعث می‌شود که نه تنها منابع و ثروت‌هایمان را حفظ کنیم بلکه بتوانیم مطالبات انباشته سالیان خود را هم بگیریم و روز به روز ثروتمندتر شویم.

بیات با بیان اینکه افرادی که از خانه کارگر در لیست انتخاباتی قرار گرفته‌اند در نتیجه شناختی است که آقای محجوب از آنها دارد، افزود: حضور چنین نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی همواره محور مطالبات و خواسته‌های جامعه کارگری بوده است.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری با سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف در روز دوم اسفند مانند همیشه با شور انقلابی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و به کاندیداهای  مورد نظر خود رأی خواهند داد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو تعیین‌کننده‌ی سرنوشت چهار سال آینده کشور بویژه نیروی کار شاغل و بازنشسته خواهد بود. چون تصمیم‌گیری برای کشور که تاثیرات آن تا سال‌ها ادامه دارد به دست حدود ۲۹۰ نفر است، بنابراین باید در انتخاب نمایندگان ‌‌نهایت دقت را کرد.

 این فعال کارگری با اشاره به سهم بیش از ۴۰ درصدی کارگران از جمعیت کشور، اظهار کرد: کارگران پایه و ستون فقرات جامعه هستند، اما همواره در حاشیه بوده‌اند و چون با مشکلات متعددی ازجمله مشکلات معیشتی مواجهند از وظیفه اصلی خود دور می‌مانند بنابراین کارگران توقع دارند از حاشیه خارج شوند و در مجلس یازدهم بهتر و بیشتر دیده شوند.

وی افزود: کارگران نیروی انسانی شاخص مهم توسعه کشور هستند و جامعه کارگری باید تلاش کند با پشتیبانی از کاندیدای حامی اقشار ضعیف خصوصا کارگران باعث شود تعداد نمایندگان کارگران در مجلس یازدهم افزایش یابد تا قوانینی که به نفع جامعه کارگری وجود دارد و سالهاست کنار گذاشته شده است، به مرحله اجرا برسانند.

بیات افزود: عدم امنیت شغلی شأن و کرامت کارگران را تحت تاثیر خود قرار داده و استقلال را از تشکل‌های کارگری گرفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در مجلس یازدهم نمایندگانی انتخاب شوند که نسبت به جامعه کارگری تعهد داشته باشند و زمانی که بر کرسی نمایندگی کارگران تکیه زدند، حمایت‌ها و دغدغه‌های کارگران را فراموش نکنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی خواستار انتخاب نمایندگان متخصص، متعهد و آگاه شد و افزود: جامعه کارگری به عنوان بزرگترین گروه جامعه در کشور در انتخابات پیش‌رو مانند همیشه حضوری پررنگ و پرشکوه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز