خبرگزاری کار ایران

پورطالبیان در جمع اعضای خانه کارگر اسلامشهر:

خانه کارگر هیچ‌گاه به گرایش سیاسی کارگران توجه نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۵۸

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر گفت: خانه کارگر یک تشکیلات غیر دولتی و صنفی بوده و به دستور شهید بهشتی تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن پورطالبیان در جمع اعضای خانه کارگر اسلامشهر  به جایگاه زنان ‌در اسلام و انقلاب اسلامی پرداخته و اظهار داشت: زنان در گذشته و عهد باستان به‌عنوان موجودی ابزاری به حساب می‌آمدند اما در اسلام زنان و مردان دو بال توسعه بشری به حساب آمدند. در امور نظامی در ایران نیز زنان علاوه بر عرصه سیاست و فرهنگ فرمانده کل قوای کشور بوده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر ادامه داد: خیلی از کارها است که از عهده مردان برنمی‌آید و طبعاً این امر در مورد زنان نیز صدق می‌کند. ضعیف‌پروری زنان برای نگاه ابزاری به آنان همیشه وجود داشته است. در کشور ما حتی زنان در جایگاه پادشاهی نیز قرار گرفته‌اند.

پورطالبیان با اشاره به اینکه جایگاه زن باید آنقدر متعالی باشد که شرایط پیشرفت آنها در جامعه را فراهم کنیم، بیان کرد: نباید آرامشی که زنان به خانواده می‌دهند را فراموش کرد.

پورطالبیان تصریح کرد: خانه کارگر یک تشکیلات غیر دولتی و صنفی است و به دستور شهید بهشتی تاسیس شد. کارگران از ابتدای انقلاب در شرایط بسیار بدی بوده‌اند و از این جهت خانه کارگر به‌خاطر مشکلات اقتصادی جامعه کارگری اهدافی را دنبال می‌کرد.

او ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر در اسلامشهر تاسیس شد و چند هزار دانشجو تربیت کرده است. برای ما آنچه اهمیت داشت، این بود که کارگر بابت آموزش فرزندانش دغدغه نداشته باشد. دانشگاه‌های خانه کارگر تا فوق دیپلم رایگان است. هر کارگری که عضو خانه کارگر باشد، حق دارد از امکانات رایگان آموزشی بهره‌مند شود و خانه کارگر هیچ‌گاه به گرایش سیاسی کارگران توجه نکرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای فعلی باید در تصمیم‌گیری و اجرا سهم داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف‌مان برسیم. بخشی از دستاوردهای کارگران در مجلس شورای اسلامی به‌دلیل اعتماد کارگران بوده است. هیچ‌کدام از فرزندان آقای محجوب در سمتی قرار نگرفته‌اند و هیچ فساد مالی درباره وی وجود نداشته است. وی یک ریال حقوق مجلس را نگرفته و چند سال اخیری که حقوق مجلس را می‌گیرد، پولش را در صندوق حمایت از کارگران بیکار واریز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز