خبرگزاری کار ایران

واکنش پرستاران ارومیه به توضیحات دانشگاه علوم پزشکی؛

با معیار شما نیز ۱۷ مورد اضافه‌کاری و کارانه معوقه داریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۶۵

پرستاران نسبت به توضیحات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص معوقات پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه واکنش نشان دادند.

پرستاران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در تماس با خبرنگار ایلنا، در واکنش به جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به پرستاران در خصوص تعداد معوقات، توضیحاتی دادند.

اخیراً موسوی (معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی) خطاب به پرستاران و پرسنل بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی نوشته بود: گزارش واریزی از بابت کارانه و اضافه‌کار در سال ۹۸ شامل کارانه آذر، دی، بهمن و اسفند ۹۶، کارانه مهر، آبان، آذر و دی۹۷ است که جمع کارانه پرداختی در سال جاری ۸ ماه می‌باشد و اضافه‌‌کار تا مرداد ۹۸ پرداخت شده که جمعا در سال جاری ۵ ماه است. با توجه به اینکه مبلغ ریالی کارانه پرسنل با اضافه کار مشابه می‌باشد، می‌توان گفت که پرسنل محترم تاکنون ۱۳ کارانه دریافتی داشته‌اند که عملا تاخیر پرداختی ۱۱ ماه نبوده و در مقایسه با سایر دانشگاه‌های که کارانه و اضافه‌کار را باهم (بر اساس سامانه قاصدک) پرداخت می‌کنند عملا ۶ ماه تاخیر خواهد بود.

مسعود مجرد (فعال صنفی پرستاری و شاغل در یکی از بیمارستان‌های علوم پزشکی ارومیه) گفت: در توضیحات دانشگاه نیز به خوبی مشخص است که معوقات پرستاران شامل کارانه و اضافه‌کاری به ۱۷ مورد می‌رسد. طبق اذعان آقای موسوی ۴ مورد کارانه سال ۹۶ پرستاران در سال ۹۸ و دو سال بعد پرداخت شد و به این ترتیب کارانه سال ۹۶ پرستاران تسویه شد.

او ادامه داد: در سال ۹۷ از بین معوقات موجود ۴ مورد کارانه پرداخت شد که در نتیجه کارانه بهمن و اسفند ماه سال ۹۷ باقی مانده است. در سال ۹۸ نیز تاکنون ۵ مورد اضافه‌کاری به پرستاران پرداخت شده است و اضافه‌کاری شهریور تا دی ماه را طلب داریم و مبلغ کارانه ۹۸ را از ابتدای سال دریافت نکرده‌ایم. آقای موسوی ماه‌های اضافه‌کاری را با توجه به مشابهت رقمی به عنوان کارانه حساب می‌کند تا اذعان کند که معوقات بیشتری از سوی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پرداخت شده است.

مجرد خاطرنشان کرد: در این صورت لازم است که کل معوقات پرستاران را نیز در نظر بگیریم. پرستاران ۵ ماه اضافه‌کاری سال ۹۸، ۱۰ ماه کارانه سال ۹۸، ۲ ماه کارانه سال ۹۷ را طلب دارند و به این ترتیب ما ۱۷ مورد اضافه‌کاری و کارانه معوقه داریم.

او ادامه داد: خواسته ما این است که به‌جای بازی با اعداد و ارقام حقوق قانونی پرستاران پرداخت شود. متاسفانه پرسنل خدماتی و شرکتی به علت معوقات دستمزد دارند و فشار بیشتری بر معیشت‌شان تحمیل شده است. آنها ۱۹ بهمن ماه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از دستمزد آذر ماه را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز