خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

پاسخ به ۴۵سؤال فرهنگیان درباره بیمه‌ تکمیلی/ چرا حقوق یک معلم ۱۵ و حقوق یک مدیر هم ۱۵ درصد زیاد می‌شود؟!/شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی/سوءاستفاده کارفرمایان از اشتغال ناقص/رانندگان ماشین‌آلات راهسازی پروژه توره به بروجرد مطالبات معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۴۰۴

اخبار و گزارش‌هایی درباره معلمان و حمایت‌های معیشتی مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز اخبار و گزارش‌های تازه‌ای درباره معلمان و حمایت‌های معیشتی منتشر شد. علاوه بر این گزارشی درباره اشتغال ناقص و مطالبی درباره رانندگان استیجاری ماشین‌آلات راهسازی پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد، حادثه سقوط هواپیما، کارگران شهرداری مریوان و کارانه پرستاران انتشار یافت.

 پاسخ به ۴۵سؤال فرهنگیان درباره بیمه‌ تکمیلی

 اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش، ۴۵ سؤال متداول فرهنگیان در مورد بیمه تکمیلی را پاسخ داد.

 چرا حقوق یک معلم ۱۵ و حقوق یک مدیر هم ۱۵ درصد زیاد می‌شود؟!

به نظر می‌رسد «عدالت» در سطوح مختلف مخدوش است؛ از یک طرف، حقوق کارمندان و نیروی کار در ارگان‌های تحت مدیریت دولت، تفاوت فاحش دارد؛ از سوی دیگر، قرار است حقوق همه نیروی کار دولت، بدون هیچ تمایزی ۱۵ درصد زیاد شود بنابراین فاصله‌ی ریالی دستمزدهای ماهانه بازهم افزایش می‌یابد. باید قبول کنیم گاهی وقت‌ها، برابری عینِ «بی‌عدالتی» است!

 شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی

معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوار‌های مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را که به منظور تعیین نحوه بازتوزیع منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بین خانوار‌های مشمول به تصویب رسیده، برای اجرا به وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 سوءاستفاده کارفرمایان از اشتغال ناقص

سوءاستفاده از اشتغال ناقص باعث می‌شود دسته‌ای از کارگران به ویژه کسانی که به عنوان منشی در مطلب پزشکان کار می‌کنند، کار خدماتی دارند یا کارمند دفاتر پیشخوان هستند، حق‌شان ضایع شود.

 رانندگان ماشین‌آلات راهسازی پروژه توره به بروجرد مطالبات معوقه طلبکارند

دست‌کم ۱۳ نفر از رانندگان استیجاری ماشین‌آلات راهسازی که با خودرو و ماشین‌آلات سنگین خود در پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد همکاری دارند، چندین ماه مطالبات معوقه طلبکارند. مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان اما از پرداخت معوقات به زودی خبر داد.

 بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در همدردی با بازماندگان حادثه سقوط هواپیما

کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه‌ای حادثه سقوط هواپیمای تهران- کی‌یف را تسلیت گفت.

 کارگران شهرداری مریوان دست از کار کشیدند

کارگران مریوان در اعتراض به عدم دریافت حقوق، از جمع‌آوری زباله‌های شهری اجتناب کردند.

 الگوی جدید پرداخت کارانه باید مطابق نظر پرستاران باشد

اکرم عاشق حسینی (کارشناس پرستاری) گفت: اجماع نظر جامعه پرستاری در مورد بهترین الگوی پرداخت کارانه (تعرفه گذاری) با مقاومت شدیدی از طرف نظام پزشک‌سالار سلامت کشور مواجهه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز