خبرگزاری کار ایران

بخشی از مطالبات کارگران نی‌برِ هفت تپه پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۷۱

به دنبال تجمعی که کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در روز‌ گذشته (هشتم دی ماه) مقابل ساختمان اداری این واحد برپا کردند، کارفرما بخشی از معوقات مزدی آنها را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران نی‌بر مجتمع نیشکر هفت تپه اظهار داشتند: از مجموع ۵ ماه دستمزد پرداخت نشده، معادل یک ماه مزد که مربوط به مهر ماه سال جاری می‌شود، امروز پرداخت شد.

این کارگران که شمار آنها ۱۰۵ نفر است و به صورت قراردادی در مجتمع نیشکر هفت تپه مشغول کارند، در توضیح  مابقی مطالبات خود گفتند: در حال حاضر آنها به غیر از دستمزد پرداخت نشده آبان و آذر ماه سال جاری، بابت دو ماه حقوق کامل ماه‌های خرداد و تیر نیز از کارفرما طلبکاریم که کارفرما به‌رغم پرداخت حق بیمه این دو ماه، اعتقادی به پرداخت آن ندارد. به همین دلیل به اداره کار شهرستان شوش شکایت کرده‌ایم.

به گفته کارگران نی‌بر؛ بر اساس توافقنامه مورخ ۳۱ شهریور ماه سال جاری که بین کارفرما و کارگران نی‌بر قراردادی به امضا رسیده، مدیریت شرکت هفت تپه موظف به پرداخت حقوق ماه‌های سوم و چهارم است در عین حال از ابتدای مهر ماه نیز باید کارگران نی‌بر در مجتمع هفت تپه بکار گرفته می‌شدند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و آنها همچنان بلاتکلیف و بیکار هستند.

کارگران در ادامه تصریح کردند: بهانه کارفرما برای بکار نگرفتن کارگران نی‌بر شروع نشدن فصل بهره‌برداری از مزارع نیشکر است اما طبق تفاهم‌نامه موجود کارفرما می‌تواند در صورت آغاز نشدن فصل بهره‌برداری، از کارگران نی‌بر در بخش‌های دیگر مزارع نیشکر استفاده کند.

کارگران نی‌بر هفت تپه با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه سال جاری آماده کار هستیم، در ادامه مشکلات خود گفتند: دلیل دیگرِ اعتراض روز گذشته کارگران نی‌بر مربوط به مشکل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی حدود ۶۰ نفر از کارگران است.

به ادعای کارگران؛ حدود ۶۰ نفر از همکاران آنها به‌رغم داشتن سوابق بالای ۲۰ سال هنوز امکان بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را پیدا نکرده‌اند. آنها از کارفرما درخواست کرده‌اند تا شرایط بازنشستگی آنان را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز