خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های اصفهان مطرح کرد؛

کارگران کوره‌پزخانه‌ها نگرانِ حقوق بازنشستگی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۷۸۶

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های اصفهان می‌گوید به رغم اینکه برخی از کارگران در مشاغل مربوط به کوره‌پزخانه‌ها بیشتر از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، اما حق بیمه آنها برابر با حقوق حداقلی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صفر قاسمیان (رئیس انجمن صنفی کارگران کوره‌پزخانه‌های اصفهان) با بیان اینکه تعداد کارگران شاغل در کوره‌پزخانه‌های اصفهان به یک سوم کاهش یافته است، گفت: رکود در ساخت و ساز یکی از دلایل اصلی این اتفاق است.

او ادامه داد: چهار شغل از مشاغل مرتبط با کوره‌پزخانه‌ها جزء مشاغل سخت و زیان‌آور حساب می‌شوند. در مواردی حقوق کارگران در این مشاغل بیش از حداقل حقوق است و تا سه میلیون تومان هم می‌رسد، اما حق بیمه آنها برابر با حداقل حقوق محاسبه می‌شود که این در آینده و زمانی که این افراد بازنشسته می‌شوند مشکل‌ساز خواهد شد، چراکه مستمری بازنشستگی آنها حداقلی می‌شود.

قاسمیان درباره کار کودکان در کوره‌پزخانه‌های اصفهان گفت: تعدادی از اتباع کشور افغانستان در کوره‌پزخانه‌های اصفهان کار می‌کنند و در مواردی کودکان افغانستانی هم به کار گرفته می‌شوند. این کار غیرقانونی است و بازرسان اداره کار در بازرسی‌ها با چنین کاری برخورد می‌کنند. با این همه چنین اتفاقی می‌افتد و شاهد کار کودکان در کوره‌پزخانه‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز