خبرگزاری کار ایران

در مراسم گرامیداشت سالگرد قانون کار در گیلان مطرح شد:

قراردادهای موقت و سفید مهلک‌ترین ضربات را به قانون کار وارد کردند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۵۸۲

مراسم روز تصویب قانون کار با حضور جمعی از کارگران و بازنشستگان در سالن همایش خانه کارگر گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گیلان، حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان) در مراسم روز تصویب قانون کار ضمن عرض تبریک سالگرد تصویب قانون کار، اظهار داشت: در حال حاضر  فشار ناشی از گرانی و تورم به طبقه کارگر تحمیل شده است.

وی در ادامه قراردادهای سفید امضا، قراردادهای موقت و کوتاه مدت را مهمترین نماد ظلم به کارگران عنوان کرد و افزود: حالِ کارگر امروز از نظر معیشت و هزینه‌های سربار زندگی خوب نیست و کارگر با دریافت حداقل حقوق یک میلیون و ششصد و بیست هزار تومان قدرت اداره معیشت زندگی خود را ندارد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در ادامه گفت: خواسته ما از مسئولان کشور بخصوص دولت محترم و مجلس شورای اسلامی این است که به خواسته‌ها و مطالبات قانونی کارگران و بازنشستگان توجه کنند و مطالبات آنها را جامه عمل بپوشانند.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون کار مهمترین قانون است، افزود: خواسته ما از مجلس این است که قانون کار به درستی اجرا کنند، قانون کار مشکل ندارد اما متاسفانه در زمینه اجرای آن کاستی‌هایی بعضا مشاهده می‌شود.

در ادامه غلامرضا خوالگر (رئیس شوراهای اسلامی کار استان گیلان) ضمن اشاره به وضعیت بد معیشت، کارگران گفت: امروزه قراردادهای موقت، کوتاه مدت و سفید مهلک‌ترین ضربات را به بدنه جامعه کارگری زده‌اند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از عملکرد نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: متاسفانه نمایندگان استان در مجلس تاکنون در خصوص حمایت از جامعه کارگری عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداده‌اند لذا خواسته ما از قشر زحمتکش کارگر در استان این است که در انتخابات اسفند سال جاری برای انتخاب نمایندگان به کسانی رای بدهیم که دغدغه کارگر را دارند. چون فشارهای جامعه امروز را فقط کارگران و بازنشستگان تحمل می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز