خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبادان مطرح کرد:

هرگونه اخراج، تعدیل یا کاهش نیرو در فاز ۲ پالایشگاه آبادان با اطلاع فرمانداری انجام شود/ بومی‌ها در الویت استخدام هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۹۲

فرمانداری آبادان در جلسه مشکلات کارگران پروژه ساخت فاز ۲ پالایشگاه آبادان گفت: استخدام بدون روال و تشریفات قانون کار و با معرفی از دستگاه‌ها بدون اطلاع قبلی فرماندار ممنوع است.

به گزارش ایلنا، سیدزین العابدین موسوی (فرماندار آبادان) روز سه‌شنبه (۲۱ آبان ماه) در نشست فوق العاده کمیسیون کارگری که با موضوع بررسی مشکلات کارگران فاز ۲ پالایشگاه در محل سرسرای سالن اجتماعات ساختمان فرمانداری برگزار شد، پس از شنیدن سخنان مجری پروژه فاز ۲، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگران بیکار شده، اظهار کرد: مجریان فاز ۲ پالایشگاه آبادان مکلف‌اند به صورت مستند اثبات کنند که سهم ۸۰ درصدی به‌کارگیری نیروهای بومی را رعایت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هر گونه اخراج، تعدیل، کاهش یا افزایش نیرو در فاز ۲ پالایشگاه باید با اطلاع فرمانداری انجام شود، افزود: تمامی کارگران باید دارای قرارداد کاری، آن هم مطابق قوانین کار باشند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: درباره پایان کار پروژه‌هایی که حداقل ۱۰ نفر کارگر دارند باید پیش از آن هماهنگی لازم با فرمانداری انجام شود؛ ضمن اینکه بکارگیری هر نیرویی در فاز ۲ نیز باید با اولویت نیروهای بومی انجام شود.

موسوی یادآور شد: برای به‌کارگیری نیرو در مشاغل غیرمدیریتی همچون حراست استفاده از نیروهای بومی الزامی است.

وی تأکید کرد: با تمام کسانی که با سوءاستفاده از وضعیت کارگران، سعی در جوسازی و متشنج کردن اوضاع را دارند، برخورد جدی انجام می شود.

فرماندار آبادان با بیان اینکه باید پیگیری‌های لازم برای تعیین وضعیت و برقراری بیمه بیکاری کارگران پروژه‌ای انجام شود، گفت: استخدام بدون روال و تشریفات قانون کار و با معرفی از دستگاه‌ها بدون اطلاع قبلی فرماندار ممنوع است.

وی افزود: در به‌کارگیری نیرو توسط شرکت ODCC (طراحی و ساختمان نفت) و پیمانکاران فاز ۲ پالایشگاه باید موضوع استفاده از نیروهای با سابقه‌ی فعال در چرخه که هیچ مشکلی ندارند، در اولویت باشد؛ ضمن اینکه شرکت‌های وابسته به تعاونی نیروی انتظامی نباید در فاز ۲ به جز در رده‌های مدیریتی از نیروهای بازنشسته استفاده کنند.

موسوی اظهار کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در اسرع وقت ضمن برگزاری نشست با مدیران شهرک‌های صنعتی آبادان، شرایط به‌کارگیری برخی از نیروهای تعدیل شده را مورد ارزیابی قرار دهد.

روز گذشته (سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه) شماری از کارگران بیکار شده پروژه ساخت فاز ۲ پالایشگاه آبادان در اعتراض به معوقات مزدی و نامشخص بودن وضعیت شغلی خود با اتمام بخش‌هایی از پروژه دست به اعتراض صنفی زده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز