خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت اعتراضات کارگران آذرآب/ کارخانه را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع بدهید

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۱۹

کارگران آذرآب امروز در دومین روز اعتراضاتشان در محوطه شرکت جمع شده و خواستار پیگیری وضعیت سهامداری این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران آذرآب امروز (۱۵ مهر ماه) در اعتراض نبود امنیت شغلی، کاهش ظرفیت تولید و عدم تعیین تکلیف وضعیت سهامداری و هیئت مدیره این واحد تولیدی برای دومین روز متوالی دست از کار کشیدند.

کارگران آذرآب در حالی در محوطه شرکت حضور یافته‌اند که به گفته آنها با وجود تعهدات مسئولان مبنی بر لغو سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب، هفتم مهر ماه این سهامدار از عرضه سهام خود در بورس منصرف شده و وضعیت سهامداری شرکت همچنان بلاتکلیف است. کارگران خواستار بازگشت این واحد تولیدی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستند.

کارگران هنوز دستمزد ماه‌های مرداد و شهریور را دریافت نکرده‌اند و علیرغم قول مسئولان در دوره قبلی اعتراضاتشان هنوز رسیدگی‌ در این خصوص اتفاق نیفتاده است.

جواد صابری (رئیس شورای اسلامی کار آذرآب) روز گذشته گفته بود: کارگران و کارکنان شرکت، هریک دارای فرزندان محصل و دانشجو هستند و طبیعتا با شروع سال تحصیلی، هزینه‌های خانوار افزایش می‌یابد و همین مسئله نگرانی پرسنل و کارگران را افزایش داده است.

بهروز اکرمی (معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی) در خصوص وضعیت سهامداری شرکت نیز گفته است: تکلیف سهامدار آذرآب ظرف یکماه آینده تعیین می‌شود و ظرف یک‌ماه آینده بانک کشاورزی سهام خود را به سهامداری که اهلیتش مورد تایید استان مرکزی باشد واگذار خواهد کرد و استان نیز در این خصوص حتما نظر شورای کارگری آذرآب را جویا خواهد شد. همچنین ترکیب هیئت مدیره و مدیرعامل از طرف بانک کشاورزی تعیین شده و با تغییر سهامدار این ترکیب نیز تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز