خبرگزاری کار ایران

کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی:

کارگران اراک قربانی روند ناصواب خصوصی‌سازی شدند/ خواستار خلع ید خریداران فاقد اهلیت هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۸۷

کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی در بیانیه‌ای نوشت: تجمعات کارگران در راستای حفظ سرمایه و تولید است و صرفا صنفی بوده و سیاسی نیست. آنها اجازه نخواهند داد آنانی که با نظام جمهوری اسلامی و مردم عناد دارند، از این تجمعات صنفی سوءاستفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی طی بیانیه‌ای خواستار خلع ید سهامداران فاقد اهلیت و رسیدگی به مشکلات کارخانه‌های آذرآب، ماشین‌سازی هپکو، واگن پارس و ایرالکو در استان‌ مرکزی شدند.

رونوشتی از این بیانیه به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، آیت‌الله دری نجف آ‌بادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز ارسال شده است.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که مستحضرید خصوصی‌سازی طی دو دهه گذشته مسیر پرفراز و نشیبی را طی نموده و قطع به یقین آسیب‌شناسی از خصوصی‌سازی‌های انجام شده و ارزیابی عملکرد و اقدامات در ترسیم و تدوین مسیر راه آینده امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. عدم توجه به «اهلیت» و «صلاحیت‌های مدیریتی» متقاضیان و خریداران به جامعه تولید و کارگران بیشترین آسیب را وارد کرده است و اگر «تعهد» و «تضمین» لازم نیز از آنها اخذ نشود و «نظارت» کافی نباشد، مشکلات و معضلات دوچندان می‌شود. امروز صنایع واگذار شده و کارگران شرکت‌های بزرگی چون هپکو، آذرآب و ... نیز به همین آفت گرفتارشده‌اند. برای برون‌رفت از مشکلات این شرکت‌ها جلسات متعدد تشکیل شد لیکن بنا به دلایل مختلف عملیاتی نشده و موجبات کاهش اعتماد به روند خصوصی‌سازی فراهم شده است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: کارگران واحدهای بزرگ تولیدی همانند آذرآب، ماشین‌سازی هپکو، واگن پارس، ایرالکو و ... در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته‌اند و اهمیت کار آ‌نها بر هیچکس پوشیده نیست حتی دشمن نابکار در دوران جنگ تحمیلی با بمباران درصدد انتقام از کارگران و تولید برآمد. حال آیا سزوار است این واحدهای صنعتی و کارگران آنها که فرزندان این مرز و بوم هستند قربانی روند ناصواب خصوصی‌سازی شوند و در شرایط نامناسبی قرار گیرند؟ مضاف بر آنکه مگر نه اینکه این شرکت‌ها با هزینه بیت‌المال بنا شده‌اند و کشور در دوران تحریم و جنگ برای «رونق تولید» در آنها هزینه‌های بالایی متحمل شده است، پس چرا عده‌ای در پی زمین‌گیر کردن تولید هستند و خصوصی‌سازی و سهامداری را به خصوصی‌سوزی تبدیل کرده‌اند؟ کارگران دلسوزند و نمی‌خواهند هزینه بیت‌المال و تلاش مجموعه کشور نادیده گرفته شود و این واحدها بعد از واگذاری به سرنوشت صنایع اراک، ارج، آزمایش و امثالهم مبتلا شوند و تولید تعطیل گردد. تجمعات آنان نیز در راستای حفظ سرمایه و تولید است و صرفا صنفی بوده و سیاسی نیست و اجازه نخواهند داد آنانی که با نظام جمهوری اسلامی و مردم عناد دارند از این تجمعات صنفی سوءاستفاده نمایند و قطعا مسئولین هم با صیانت از تولید و نیروی کار در همین راستا گام برمی‌دارند.

ما شوراهای اسلامی کار استان مرکزی از سران محترم سه قوه استدعا داریم:

_ با درایت شما بزرگواران کارگران بازداشت شده حوادث اخیر هپکو که از «سربازان نظام در جنگ اقتصادی با دشمن» هستند و قربانی روش‌های غلط خصوصی‌سازی شده‌اند، آزاد و روند تعقیب قضایی آنها متوقف گردد.

_با تصمیم قاطع و انقلابی دستور فرمایید خریداران و سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریت که با عملکرد خود سبب تخریب و صدمه به ارکان اقتصادی کشور شده‌اند، خلع ید گردند و ضمن برخورد جدی، حق و حقوق بیت‌المال نیز از آنان پس گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز