خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی خطاب به رئیس قوه قضائیه:

نیشکر هفت‌تپه و هپکو را به دولت بازگردانده و نمایندگان کارگران را از حبس آزاد کنید

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۶۷۷

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: امیدوارم ریاست قوه قضائیه در مبارزه با فساد و سرچشمه‌های آن موفق باشد. او یکی از زمینه‌های اصلی بروز فساد را «خصوصی‌سازی» می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مبارزه با فساد، همواره یکی از خواسته‌های اصلی طبقه کارگر بوده است؛ حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در این رابطه با اشاره به حساسیت شرایط فعلی می‌گوید: امیدوارم آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه در مبارزه با فساد موفق شوند؛ آن وقت خواهید دید از بین رفتن امنیت شغلی کارگران، چه رابطه تنگاتنگی با این فسادها دارد.

او در تشریح بیشتر این ادعا می‌گوید:  فقدان امنیت شغلی با  خصوصی‌سازی‌ها ارتباط دارد؛ از روزی کارگران فاقد امنیت شغلی شدند که تلاش گسترده‌ای برای واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی آغاز شد؛ لذا ما کارگران از آقای رئیسی می‌خواهیم در اسرع وقت خصوصی‌سازی را متوقف کرده و شرکت‌های واگذار شده را به حاکمیت دولتی انتقال دهد؛ آن وقت است که  فسادهای ناشی از این  معاملات رانتی و غیرقانونی برملا خواهد شد.

حبیبی خطاب به رئیس قوه قضائیه ادامه می‌دهد: کارگران بیکار شده و محروم شده از حقوق را به حق‌شان برسانید، البته باید حقوق دریغ شده از کارگران وضرر و زیان‌های وارده به آنها را فروشندگان و خریداران اموال عمومی متحمل شوند؛ آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه، امثال هفت‌تپه‌ها وهپکوها را به دولت برگردانید؛ کارگران معترض و زندانی را  آزاد کرده و حقوق وضرر و زیان‌شان را از این سرمایه‌داران پس گرفته و به صاحبان اصلی‌شان برگردانید.

او ادامه می‌دهد: امنیت شغلی ربوده شده  کارگران را با ابطال دادنامه‌هایی امثال دادنامه‌ی ۱۷۹ سال ۱۳۷۵ احیا کنید و کسانی را  که موجب سوء‌استفاده از کارگران  شده‌اند، در هرکجا و هر لباسی و هرمقام و موقعیتی مجازات کنید تا مرهمی بر رنج‌ها و دردها و زخم‌های کارگران باشد. 

حبیبی ضمن آرزوی موفقیت برای ریاست محترم قوه قضائیه در مبارزه با فساد اضافه می‌کند: کارگران از شما انتظار حمایت دارند؛ نباید دستگاه قضایی با کارگران معترض بخاطر مطالباتشان که صنفی و قانونی و شرعی و ملی هست برخورد کند؛ پس لطفا فرمان توقف بازداشت و همچنین آزادی کارگران و نمایندگان آنها در امثال نیشکر هفت‌تپه را صادر فرمائید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز