خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

تعدیل کارگران هفت‌تپه قابل تایید نیست/اعتراض کارگران هفت‌تپه به تعدیل همکاران‌شان/واریز حقوق همه بازنشستگان/تحریم‌ها تنها‌ هزینه‌های تامین مواد اولیه را بالا برده‌اند/نارضایتی کشاورزان از نرخ خرید تضمینی گندم/توتون‌کاران زن نصف مردان حقوق می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۸۸

به دنبال انتشار خبری مربوط به تمدید نشدن قرارداد ۲۰ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه موجی از واکنش‌ها به این خبر به راه افتاد که در سرویس کارگری ایلنا نیز بازتاب یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز دوشنبه اول مهر موضوع کارگران نیشکر هفت تپه در صدر اخبار سرویس کارگری ایلنا قرار گرفت. همچنین در این روز شاهد انتشار چند خبر مربوط به بازنشستگان بودیم. واریز حقوق شهریور تمامی بازنشستگان و وعده برای پرداخت پاداش سال گذشته آنها تا پایان هفته از جمله مهم‌ترین این خبر‌ها بودند. امروز گفت‌و‌گوی اختصاصی ایلنا با وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شد و علاوه بر این، سه گزارش نارضایتی کشاورزان از نرخ خرید تضمینی گندم، توتون‌کاران زن نصف مردان حقوق می‌گیرند و آثار سوء سهمیه بندی آرد بر سفره کارگران ساختمانی مهاجر روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

تعدیل کارگران هفت‌تپه قابل تایید نیست

 حمید ظریف خسرج (رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش) از رایزنی با کارفرما در خصوص عدم تمدید قرارداد کاری کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد.

اعتراض کارگران هفت‌تپه به تعدیل همکاران‌شان

 صبح امروز گروهی از کارگران کارخانه «هفت تپه» به تعدیل ۲۰ نفر از همکارانشان اعتراض کردند.

 کارفرمای هفت‌تپه قانوناحق عدم تمدید قرارداد کارگران را ندارد

حسین حبیبی (عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور)طی نامه‌ای به اداره کار شوش ضمن غیرقانونی دانستن عدم تمدید قرارداد کاری کارگران هفت‌تپه از سوی کارفرما، خواستار ورود اداره کار شوش به این موضوع شد.

واریز حقوق همه بازنشستگان

 مطابق با اعلام اداره کل خزانه معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور، حقوق شهریور ماه کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری، فرهنگیان و خانواده شهدا طی روز گذشته به حساب‌های مقرر حساب دستگاه‌ها، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی واریز شد.

 پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۷ تا پایان هفته

محمد باقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) گفت: پاداش بازنشستگان سال ۹۷ تا پایان هفته جاری به طور کامل پرداخت می‌شود.

  تحریم‌ها تنها‌ هزینه‌های تامین مواد اولیه را بالا برده‌اند

رضا رحمانی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) می‌گوید که در مورد واحدهای تولیدی که کج‌دار و مریز کار می‌کنند، خلاء آماری وجود دارد. به اعتقاد او؛ در ایران نظامِ تامینِ مالیِ تولید به بانک‌ها تکیه دارد حال آنکه تولید را باید به سرمایه‌های مردم و سرمایه‌گذران متکی کنیم تا اینگونه زمینه مشارکت قشر وسیعی از افراد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود.

نارضایتی کشاورزان از نرخ خرید تضمینی گندم

قاسم سوخته‌سرایی (رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان) می‌گوید: قیمت کمتر از سه هزار تومان برای هر کیلو گندم به‌صرفه نیست و هر نرخی که کمتر از این باشد کشاورزان را متضرر و آنها را از کاشت مجدد گندم دلسرد می‌کند.

توتون‌کاران زن نصف مردان حقوق می‌گیرند

توتونکاران برفتان در شهرستان علی‌آبادِ گلستان بابت دیرکرد پرداخت‌ها از سوی شرکت دخانیات و کاهش خدمات آن در قبال کشاورزان ابراز نگرانی کردند.

آثار سوء سهمیه بندی آرد بر سفره کارگران ساختمانی مهاجر

سهمیه‌بندی آردِ یارانه‌ای به چالشی برای دولت‌ها تبدیل شده است؛ به ویژه در روستاها که مشکلات عدیده‌ای در توزیع آرد دارند کارگران ساختمانی هم از این چالش بی‌نصیب نمانده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز