خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

ادعای پیشی گرفتنِ درآمد بر هزینه معقول نیست!/ داستان یک گروکان‌گیری اقتصادی/ کارگران طرح آب‌رسانی دشت سیستان در اندوهِ بدعهدی پیمانکار/ بنگاه‌های رانتی بزرگترین مصرف‌کنندگان انرژی در ایران هستند/ چرا نمایندگان کارگران هفت‌تپه مصونیت قضایی ندارند؟

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۲۳۷

هزینه و درآمد خانوار، وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قطع یارانه دهک‌های درآمدی بالا، حکم کارگران هفت تپه و همچنین رتبه‌بندی معلمان از مهمترین موضوعات بود که در سرویس کارگری ایلنا در روز یکشنبه ۲۴ تیر مورد توجه قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در روز یکشنبه ۲۴ تیر برخی از موضوعات که این روز‌ها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت بار دیگر مورد توجه سرویس کارگری ایلنا قرار گرفت. علاوه بر این، در این روز گزارشی درباره معوقات کارگران طرح آب‌رسانی دشت سیستان، بیکاری کسانی که قبلا شاغل بوده‌اند، بیمه کارگران ساختمانی و ثبت نام کارگران و کارفرمایان برای دریافت خدمات الکترونیکی منتشر شد. احسان سلطانی، اقتصاددان نیز گفت‌و‌گویی مفصل با خبرنگار ایلنا داشت.

ادعای پیشی گرفتنِ درآمد بر هزینه معقول نیست!

فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها) با انتقاد از نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستائی سال ۱۳۹۷ می‌گوید: نیازمند شفافیت آماری و وزن‌بخشی واقعی به داده‌ها هستیم.

داستان یک گروکان‌گیری اقتصادی

بار دیگر طرحی برای قطع یارانه افراد غیرنیازمند مطرح شده است. مسئولان این‌بار می‌گویند یارانه سه دهک بالای درآمدی قرار است نه بر اساس سقف درآمدی که براساس میزان مصرف خانوارها قطع شود؛ این اتفاق قرار است تا مهر امسال رخ دهد.

 کارگران طرح آب‌رسانی دشت سیستان در اندوهِ بدعهدی پیمانکار

طرح آب‌رسانی دشت سیستان در حالی روبه اتمام است که کارگران آن چند ماه معوق دارند. آنها در بدترین شرایط آب و هوایی کار کردند به امید اینکه پیمانکار دستمزدهایشان را به موقع بپردازد. لذا از نگاه آنها؛ پیمانکاران نقطه تاریک روابط کار محسوب می‌شوند.

بنگاه‌های رانتی بزرگترین مصرف‌کنندگان انرژی در ایران هستند

 احسان سلطانی (اقتصاددان) گفت: مشخص است که اراده‌ای مبنی بر دریافت مالیات از ثروتمندان به ویژه دلالان حوزه مسکن وجود ندارد. علت این امر این است که اصولا در اقتصاد ایران برنامه دولت‌ها این بوده که افرادی که درآمدهای زیاد دارند، به انواع مختلف از مالیات معاف شوند.

چرا نمایندگان کارگران هفت‌تپه مصونیت قضایی ندارند؟

  نمایندگان کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در تماس با خبرنگار ایلنا، از بازدید مدیرکل اداره کار استان خوزستان از مجتمع هفت‌تپه خبر دادند. به گفته‌ی کارگران در این بازدید که به همراه رئیس اداره کار شوش، عصر روز گذشته برگزار شد، نمایندگان کارگران مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

 یک چهارم بیکاران بلندمدت قبلا شاغل بوده‌اند

 مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی جدید به وضعیت بیکاران بر حسب طول مدت بیکاری پرداخته است. بر اساس این گزارش حدود ۲۳.۶ درصد از بیکارانی که طی پنج سال گذشته شاغل بوده‌اند، بیکاری بلندمدت را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که این نسبت برای «بیکاران قبلا غیرشاغل» ۵۷.۵ درصد است.

 نگرانی معلمان بابت تخصیص اعتبار «رتبه‌بندی» به مطالبات

معلمان از اظهارات مسئولان بابت احتمال تخصیص بودجه دو هزار میلیاردی رتبه‌بندی به پرداخت مطالبات فرهنگیان ابراز نگرانی کردند.

 شمارش معکوس برای حذف بیمه‌پردازی کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی که در سامانه خدمات رفاهی ثبت نام نکرده باشند، از خدمات بیمه محروم خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز