خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

اعتراض کارگران هپکو از سر گرفته شد/ کارگران هپکو راه‌آهن را نبسته‌اند/ پرداخت حقوق به اسماعیل بخشی قانونی است/ گره زدن حداقل دستمزد به جغرافیا و سن، کارگران را از حقوق اولیه محروم می‌کند/ هدف از ساقط کردن حداقل دستمزد حذفِ پایگاهِ قانونی اعتراض‌هاست/

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۹۶

از سر‌گیری اعتراض کارگران هپکو مهم‌ترین خبری بود که دوشنبه ۲۵ شهریور در سرویس کارگری ایلنا مورد توجه قرار گرفت. بسته شدن راه‌آهن توسط کارگران هپکو خبری حاشیه‌ساز بود که از طرف مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تکذیب شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، روز دوشنبه ۲۵ شهریور بار دیگر به تجمعات کارگران هپکو پرداخته شد. در این روز همچنین بازار اظهارنظرات درباره کارگران هفت تپه داغ ماند. علاوه بر این در سرویس کارگری ایلنا گزارش‌هایی درباره گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس، جلسات شورای عالی کار و حادثه راه آهن رودشور منتشر شد.

همچنین خبری درباره معوقات مزدی معلمان اعزام شده به خارج از کشور نیز روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

 اعتراض کارگران هپکو از سر گرفته شد

حدود ۹۰۰ کارگر کارخانه هپکو اراک؛ دیروز و امروز (۲۴و ۲۵ شهریور) بعد از تقریبا ده روز وقفه؛ به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده‌های داده شده ازسوی مسئولان، بار دیگر اعتراض صنفی خود را از سر گرفتند.

 کارگران هپکو راه‌آهن را نبسته‌اند

 کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در ارتباط با تجمع امروز کارگران که براساس اخبار دریافتی منجر به مسدود کردن راه‌آهن شده، گفت: اینگونه نیست؛ آنطور که ما دیده‌ایم کارگران هپکو راه‌آهن را نبسته‌اند، بلکه در حاشیه راه‌آهن حضور دارند و در حال اعتراضِ صنفی هستند.

پرداخت حقوق به اسماعیل بحشی قانونی است

حسین حبیبی (  (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) گفت: پرداخت به اسماعیل بخشی در زمان بازداشت مطابق قانون است، چون هنوز تکلیف و رای نهایی دال بر محکومیت اسماعیل بخشی علیرغم آنکه در زندان است، صادر نشده است.

 گره زدن حداقل دستمزد به جغرافیا و سن، کارگران را از حقوق اولیه محروم می‌کند

 ایرادات به طرح مرکز پژوهش‌های مجلس بسیار است؛ از گره زدن مزد کارگران به سن و جغرافیا گرفته تا تلاش برای کاستن از نقش حمایتی دولت در قبال کارگران و فرودستان، نقشی که در بند بند قانون اساسی ایران بر آن تصریح شده است؛ در این شرایط نگرانی اصلی بابت تلاش‌هایی است که ماه‌هاست آغاز شده و «حداقل دستمزد» و ماده ۴۱ قانون کار را هدف گرفته است.

 هدف از ساقط کردن حداقل دستمزد حذفِ پایگاهِ قانونی اعتراض‌هاست

 علی خدایی  (عضو کارگری شورایعالی کار) با اشاره به گزارش «چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸» مرکز پژوهش‌های مجلس که پیشنهاد می‌دهد بار حمایتی از روی حداقل دستمزد برداشته شود، گفت: هدف از نشانه رفتن حداقل دستمزد و ساقط کردن آن، حذف پایگاه قانونی اعتراض‌هاست.

 تعلل در برگزاری جلسات شورایعالی کار از سوی دولت بدعتی خطرناک است

محمد رضا تاجیک (نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در شورایعالی کار و عضو کمیته مزد این نهاد) گفت: دولت و گروه کارفرمایی تعلل در برگزاری جلسه‌های شورای عالی کار را جایز می‌شمارند.

 دود واگن‌های سوخته به چشم کارگران می‌رود

بیش از بیست روز از آتش سوزی ایستگاه راه آهن رودشور می‌گذرد، سانحه‌ای که هنوز بسیاری از ابعاد آن از جمله تعداد واقعی واگن‌هایی که دچار حریق شده‌اند و میزان خسارت وارد آمده به مالکان این واگن‌ها روشن نشده و پس گذشت از این مدت زمان، هنوز دستگاه‌های متولی از جمله شرکت راه آهن علت سانحه را اعلام نکرده است.

 انتقاد معلمان اعزامی به خارج از کشور از عدم پرداخت مطالبات

معلمان اعزامی به خارج از کشور می‌گویند: مدتهاست که در انتظار دریافت مطالبات قانونی خود هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز