خبرگزاری کار ایران

موسیوند در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت در قالب تهاتر بدهی منابع همسان‌سازی بازنشستگان را تامین کند/ وزیر کار به دولت فشار بیاورد/ حمایت‌ خود را از افرادی که فقط وعده می‌دهند، قطع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۶۸۴

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر خرم‌آباد بر این نظر است که ارزیابی دقیقی از میزان منابعی که باید صرف اجرای قانون همسان سازی در صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی شود، وجود ندارد.

«محمد حسن موسیوند» در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۸، گفت: آقای شریعتمداری به تازگی گفته‌اند که برای اجرای همسان سازی در صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.  

دبیرخانه کارگر لرستان، افزود: زمانی که آقای زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی بود، گفت که تنها در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی برای یک سال اجرای قانون همسان سازی به حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. تقریبا نیمی از این میزان هم باید صرف اجرای این قانون در صندوق بازنشستگی کشوری شود. 

موسیوند با بیان اینکه نیازمند حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون همسان سازی در صندوق‌های تابعه وزات کار هستیم، افزود: مقایسه گفته‌های آقای شریعتمداری و زدا نشان می‌دهد که ارزیابی دقیقی از میزان منابعی که باید صرف اجرای قانون در تامین اجتماعی شود، وجود ندارد. 

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر خرم‌‌آباد با بیان اینکه توسعه فقر در میان بازنشستگان ایجاد تحول را ضروری ساخته است، گفت: در شرایطی که هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری در هر ماه بیش از ۷ میلیون تومان است، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی بین ۱ تا ۲ و نیم میلیون تومان در هر ماه دریافتی دارند. 

موسیوند با بیان اینکه آقای شریعتمداری گفته است که در موضوع همسان سازی حق با بازنشستگان است، تصریح کرد: وزیر کار همچنین گفته که "ما" مکلف به اجرای قانون همسان‌سازی هستیم. امیداریم که ایشان هرطور شده برای اجرای قانون به دولت فشار وارد کند تا ظرف امسال و نهایت سال آینده شاهد اجرای قانون باشیم؛ در غیر این صورت اعتبار دولت بیش از این نزد جامعه بازنشستگان خدشه می‌بیند. 

وی با بیان اینکه دولت اگر اراده داشته باشد می‌تواند به صورت موقت در قالب تهاتر بدهی منابع همسان‌سازی بازنشستگان را تامین کند، گفت: از آنجا که دولت بودجه‌‌ای برای سازمان تامین اجتماعی اختصاص نمی‌دهد بهتر است که در قالب تهاتر بدهی، به صورت موقت منابع همسان سازی را تامین کند. اینگونه هم بازنشستگان به مقصود خود می‌رسند و هم اینکه از حجم بدهی دولت کاسته می‌شود. 

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر خرم‌‌آباد، افزود: با این حال از آنجا که منابع همسان سازی را تنها دولت باید تامین کند نمی‌تواند منابع اختصاصی را با بدهی‌های انباشته خود به سازمان معاوضه کند. 

موسیوند افزود: به زودی کارگران بازنشسته از دولت پاسخی می‌خواهند؛ اگر دولت پاسخی برای آنها نداشته باشد، سرخورده می‌شوند و حمایت‌های سیاسی خود را از افرادی که دائم به آنها وعده می‌دهند، قطع می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز