خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بازنشستگان می‌پرسند عدالت در پرداخت حقوق‌ها چه موقع جاری می‌شود/«بانکِ رفاهِ کارگران» تنها نام کارگر را یدک می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۳۱۹

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد گفت: گویا وعده دادن و بعد به گونه‌ای عمل کردن که انگار چیزی نگفته‌ایم، به یک رویه در قبال مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است.

محمدحسن موسیوند (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از وعده‌هایی که از جانب مدیریت سازمان تامین اجتماعی با هدف بهبود شرایط معیشتی مستمری‌ بگیران سر داده و توسط رسانه‌ها منعکس می‌شوند، گفت: قول‌هایی که در نشست‌های خبری داده می‌شوند، عملی نمی‌شوند و این خواسته یا ناخواسته بر افکارِ جامعه هدف تاثیر منفی می‌گذارد و موجب رشد فزاینده بدبینی می‌شود.

اشاره موسیوند به «قول‌هایی که عملی نمی‌شوند» همان پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به مستمری‌ بگیران است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آغاز هفته تامین اجتماعی سال ۹۷ وعده آن را داده بود.

موسیوند می‌افزاید: مستمری بگیران که نمی‌دانند بودجه لازم برای پرداخت این وام از جانب سازمان تامین اجتماعی به هر دلیل تامین نشده، پس مطابق رسم سال‌هایِ گذشته به منظور ثبت نامِ دریافت وام ابتدا به کانون‌های بازنشستگی شهرهایشان مراجعه می‌کنند و بعد که توضیح می‌دهیم ماجرا چیست، خشمگین می‌شوند و می‌گویند وام ما را در جیب خود گذاشته‌اید و بالا کشیده‌اید و حالا می‌گویید که بودجه‌ای در کار نیست.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه «بانکِ رفاهِ کارگران» که نام کارگر را یدک می‌کشد باید برای پرداخت این مبالغ ناچیز تحت عنوان وام، به کمک به سازمان تامین اجتماعی بیاید و صرفا معطل تخصیص بودجه از سوی سازمان تامین اجتماعی نشود، گفت: بانک رفاه باید با پرداخت وام‌های کم‌بهره به کارگران، بازنشستگان و تولیدکنندگان از آنها به نحو احسن حمایت کند. اینگونه آنها مجبور نمی‌شوند که از بانک‌های دیگر با این سودهای بالا برای امرار معاش وام بگیرند. پس ما می‌گوییم که بانک رفاه تنها نام کارگر را یدک می‌کشد.

موسیوند با اشاره به ضرورت اجرای قانون همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان که آن را به کاهش شکاف دریافتی‌های کف‌بگیران و سقف‌بگیران تعبیر می‌کنند، گفت: می‌گویند که همسان‌سازی به هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و از اینگونه‌ حرف‌ها. البته این را بعدها گفتند یعنی بعد از آنکه بعد از اینکه مرتب وعده دادند که قانون همسان‌سازی را اجرایی می‌کنند!  

دبیر خانه کارگر لرستان افزود: بازنشستگان مدام می‌پرسند عدالت در پرداخت حقوق‌ها چه موقعی ساری و جاری می‌شود؟ تا کی حرف؟ تا کی وعده؟ حالا اینها به کنار تعویق‌هایی که در پرداخت مستمری‌ها پیش آمده بیشتر از این مورد آزار دهنده شده است. بازنشستگان همه طرفه تحت فشار هستند؛ فشارهایی که از بی‌تدبیری در سطوح کلان سیاستگذاری و مدیریتی نشات می‌‌گیرد. به هر صورت بازنشستگان بین خودشان به طنز می‌گویند که مستمری‌های ما اینقدر با تاخیر واریز می‌شود که انگار قرار است قسطی پرداخت شود.  

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه وعده دادن صرف و بعد به گونه‌ای عمل کردن که انگار چیزی نگفته‌ایم به یک رویه تبدیل شده است، تصریح کرد: بهتر است که مدیران سازمان تامین اجتماعی در هنگام وعده دادن به بودجه‌ای که قرار است برای آن کار اختصاص دهند هم نگاه کنند تا کسی نگوید که پوپولیستی وعده داده‌اند. اینگونه برای آنها که در نان شب خود مانده‌اند توقعی ایجاد نمی‌شود. هرچند این وظیفه سازمان تامین اجتماعی است که شرایط معیشتی بازنشستگان را به سطح قابل قبولی برساند که در تامین هزینه‌های زندگی خود وانماند.

موسیوند با انتقاد از نحوه خدمات‌رسانی‌ شعب تامین اجتماعی گفت: زمانی که بازنشستگان به منظور انجام امور اداری به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، کارمندان مرتب به آنها می‌گویند که انجام کارها به خاطر سرعت انتقال داده‌ها و یا همان ارتباط کند با مرکز پایگاه داده‌‌ها در تهران به خوبی پیش نمی‌رود. از این‌رو بازنشستگان ساعت‌ها در صف شعب معطل می‌شوند. البته بخش اعظمی از این ایراد به شرکت‌های سرویس‌دهنده و مخابرات برمی‌گردد و الزاما مربوط به سازمان تامین اجتماعی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز