خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کلید وزارت کار را به مدیران سبک‌سر نمی‌دهیم/وزارت کار آخرین خاکریز کارگران است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۹۷۹

دبیر خانه کارگر لرستان گفت: جامعه کارگری به دقت تحولات و تغییرات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پس از برکناری «علی ربیعی» رصد می‌کند.

«محمدحسن موسیوند» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره حساسیت‌هایی که نسبت به جایگزین «علی ربیعی» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، گفت: جامعه کارگری به دقت تحولات و تغییرات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پس از برکناری «علی ربیعی» رصد می‌کند و اجازه نمی‌دهد گزینه‌هایی روی کار بیایند که با آن همدل نیستند و در واقع در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی افزود: درک سیاست و سیاسی‌کاری در کشوری که مسائل اقتصادی و اجتماعی‌اش هم درگیر اقسام جناح‌بندی‌ها و صف‌کشی‌ها است، کار آسانی است. از این رو هشدار می‌دهیم که اگر بخواهند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را هم به سرنوشت سایر وزارتخانه‌ها دچار کنند و وزیری در آن بگمارند که سیاسی‌  باشد‌ و جانمایه تفکرش محافظه کاری، به خیابان‌ها می‌آییم.

دبیرخانه کارگر لرستان با بیان اینکه صدای تشکل‌های کارگری، کارفرمایی باید هم اندازه صدای دولت شنیده شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صندوق کارآفرینی امید، بانک رفاه و... نهادهایی هستند که تنها و تنها باید با رعایت سه‌جانبه‌‌گرایی اداره شوند. یعنی کارگر و کارفرما و دولت همه در آن یک حق رای دارند و در نتیجه نمی‌توان گزینه‌هایی در آنها گمارد که مورد حمایت دولت باشند.

فضایی ایجاد نشود که مردم حس کنند دولت با آنها همراهی ندارد

وی با بیان اینکه نباید فضایی ایجاد شود که مردم احساس کنند دولت همراهی با آنها ندارد و مثلا می‌خواهد شرکت‌های زیرمجموعه شستا را به افرادی بسپارد که در باندهای وابسته به جناح‌های سیاسی‌ قرار دارند، افزود: دیدیم که حضور سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی چه نتایجی داشت. دیدیم که چگونه شرکت‌های شستا را به ازای چند فقره چک به بابک زنجانی واگذار کردند. پس نمی‌گذاریم که شرکت‌های سودده مانند شرکت‌های پتروشیمی به دست کسانی بیفتد که اهلیت ندارند و همه را می‌شناسند به جز کارگران.

موسیوند با بیان اینکه اگر قرار باشد این خانه خراب شود آن را بر سر تخریب‌گران فرو‌می‌ریزیم، افزود: همه مجموعه‌هایی که از آنها نام بردم، خانهِ کارگران است. سهامداران واقعی این خانه کارگران هستند. آنها تنها کسانی هستند که لیاقت اداره‌ی شستا و دیگر مجموعه‌ها را دارند؛ چراکه آنچه که در آن هست از سرمایه‌های کارگران به دست آمده است لذا باید با چنگ و دندان آن را حفظ کنیم.

دبیر خانه کارگر لرستان تاکید می‌کند: کلید حکمرانی بر وزارت کار را به راحتی دست هرکسی نمی‌دهیم؛ چراکه باید اهلش باشد. یعنی کسی باشد که در طول عمرش چند روزی کارگر بوده باشد. ما مدیر پشت میزنشین و سبکسر نمی‌خواهیم و اساسا این کلید را هرگز به وی نمی‌دهیم.

وی در پایان گفت: از رئیس‌جمهور هم می‌خواهیم که برخلاف منویات ما قدمی برندارد؛ چراکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین خاکریز ماست لذا هر مهاجم و غریبه‌ای را در اسرع وقت منهدم می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز