خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاران مطرح کرد:

پرداخت‌های کلان به پزشکان در طول ۳ سال چطور به جیب ملت بازخواهد گشت؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۵۰۶

یک فعال صنفی پرستاران گفت: پرداخت‌های کلانی که در طول این ۳ سال به این قشر خاص انجام شده و به دلیل نقایص فرمول‌های محاسباتی دریافتی یک پزشک گاهی به بالای ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در ماه، رسیده است، از طریق کدام قانون و مرجع باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و مازاد آن به جیب ملت بازگردد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که دولت در کمبود نقدینگی به سر می‌برد، تعرفه‌های پزشکی با سرعت سرسام‌آوری افزایش یافته است آنهم درست در شرایطی که نزدیک به ۱۲ سال است قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری معطل مانده است. سیدجواد توکلی (عضو  خانه پرستار مشهد) در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی بخش بیهوشی اظهار داشت: افزایش تعرفه‌های پزشکان بیهوشی به قدری زیاد بود که دیوان عدالت اداری افزایش تعرفه‌ها را  به دلیل افزایش ۱۲۰ درصدی آن تعرفه‌ها در سال ۹۳ و افزایش ۱۰ در صدی در سال ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ ابطال کرد.

او ادامه داد: افزایش تعرفه‌های پزشکی آثار زیان‌باری نیز داشت. افزایش تعرفه‌های جراحی پزشکان به بهانه حذف زیرمیزی یک اشتباه محض در راه ورشکستگی بیمه‌ها و افزایش تورم در هزینه‌های بخش سلامت و فشار بر مردم بود. جراحان در سال ۹۳ با افزایش ۱۲۰ درصدی تعرفه‌هایشان مزایای زیادی نصیب خود کردند. با این حال هر سال پزشکان بر سر افزایش تعرفه‌های خود چانه می‌زنند و در سالهای اخیر که دیوان عدالت اداری با افزایش تعرفه آنها مخالفت کرده، آنها همواره اعتراضاتی داشته‌اند.

توکلی تصریح کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نزدیک به ۱۲ سال است که معطل مانده و هیچ نهاد مسئولی در وزارت بهداشت و دولت خود را موظف نمی‌داند که این قانون را اجرایی کند. بارها پرستاران این درخواست را مطرح کرده‌اند اما به جز وعده پاسخی نگرفته‌اند. وعده‌هایی که هیچگاه محقق نمی‌شود.

این فعال صنفی پرستاران بیان کرد: پرداخت‌های کلانی که در طول این ۳ سال به این قشر خاص انجام شده و به دلیل نقایص فرمول‌های محاسباتی دریافتی یک پزشک گاهی به بالای ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در ماه رسیده است، مواردی از این دست از طریق کدام قانون و مرجع باید مورد رسیدگی قرار بگیرند و مازاد آنها به جیب ملت بازگردد؟

توکلی خاطرنشان کرد: این پول از همان مرجعی کسر شده که از محل حذف و عدم افزایش یارانه اقشار کم‌درآمد و از محل افزایش عوارض و مالیات. حال چندین میلیارد پولی که بابت افزایش نامعقول تعرفه‌های پزشکی از جیب ملت خارج شده را چطور می‌خواهند جبران کنند آنهم در شرایطی که کشور وضعیت اقتصادی سختی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت در سالهای اخیر با کمبود نقدینگی و افت قیمت نفت و تحریم‌ها مواجه است، توجه ویژه به یک قشر خاص کم‌جمعیت و عدم توجه به خواسته‌ها و حقوق قانونی سایر اقشار، هیچ توجیهی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز