خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

امام‌حسین(ع) آنچنان بود که عالم اسلام را بر هم ریخت/ طبق قانون کار حقوق کارگر جزء دیون ممتازه است

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۶۵

دبیرکل خانه کارگر گفت: حتی اگر کارفرما ورشکسته شود اولویتش باید پرداخت حقوق کارگران و بعد تامین سایر هزینه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در شب دوم مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در خانه کارگر برگزار می‌شود با اشاره به حرکت امام‌(ع) از مکه به سمت کوفه گفت: امام حسین(ع) به گونه‌ای حرکت کردند که دشمن خیال کند به سمت مدینه می‌رود اما مسیرشان به سمت کوفه بود. البته در باب حادثه کربلا منابع ناچیزی وجود دارد. یکی از این منابع که می‌توان به آن استناد کرد 170 تا 180 سال بعد از قیام امام حسین (ع) نوشته شد.

محجوب افزود: نهضت امام حسین (ع) آن‌چنان بود که عالم اسلام را بر هم ریخت بنابراین برای مطالعه قیام عاشورا نیازمند مطالعات بسیاری هستیم. در ضمن این مطالعات به ما کمک می‌کند که میزانی از جزئیات قیام عاشورا را بیاموزیم.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه امام حسین(ع) در مسیر مکه تا کوفه و در جریان توقفاتی که داشتند در 23 منزل اقامت کردند، گفت: امام حسین(ع) 9 کیلومتر را از سمت مکه در جاده مدینه به راه افتادند که با احتساب این 9 کیلومتر 24 تا 25 روز در راه بودند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد طرحی در مجلس بر مبنای ماده 191 قانون تجارت گفت: قرار بود بر مبنای این طرح کسی که اعلام ورشکستگی می‌کند پرداخت دستمزد کارگران را با توجه به شرایط خود عقب بیاندازد این در حالی است که قانون کار به صراحت تاکید کرده حقوق کارگر جزء دیون ممتازه است یعنی حتی اگر کارفرما ورشکسته شود اولویتش باید پرداخت حقوق کارگران و بعد تامین سایر هزینه‌ها باشد. آقای قاضی‌پور رد این طرح را در مجلس پیگیری کردند و به نتیجه رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز