خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی کرج مطرح کرد:

بیمارستان امام خمینی کرج واگذار شد/ مقاومت پرسنل درمانی اجازه واگذاری کمتر از ارزش واقعی را نداد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۶۸

بعد از هفت‌ بار مزایده نهایتاً بیمارستان امام خمینی کرج به قیمت ۲۶۰ میلیارد تومان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، توقف فعالیت در بیمارستان امام خمینی کرج طی دو سال اخیر؛ پرسنل بیمارستان را به استعفا و اعتراض کشاند. احیای بیمارستان اولین و مهم‌ترین خواسته پرسنل درمانی بود که اخیراً طی هفتمین مزایده نهایتاً این بیمارستان به قیمت ۲۶۰ میلیارد تومان واگذار شد. خریدار متعهد شده تا ۵ درصد مبلغ فروخته شده را اول از همه بپردازد. از مرداد ماه مزایده برگزار شد و دوم شهریور این ۱۳ میلیارد توسط خریدار تامین مالی شد. دستگاه قضایی تاکنون طی سه مرحله این مرکز درمانی را قیمت‌گذاری کرده است که در سال ۹۶ قیمت ۲۱۷ میلیارد تومان و در سال ۹۷ قیمت بیمارستان ۲۲۰ میلیارد و ۵۰۰ تومان و در سال ۹۸ نهایتاً قیمت ۲۶۰ میلیارد تومان تعین شده است.

قاسم طاهری (رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج) با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان امام خمینی بعد از برگزاری هفتمین مزایده اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی در سال ۷۰ توسط خیرین، فرماندار و امام جمعه وقت شهرستان کرج از زندان تبدیل به بیمارستان شد. این بیمارستان تا سال ۸۲ زیر نظر سازمان پزشکی شفا (بنیاد شهید) بود و بهترین دوران فعالیت بیمارستان نیز بود. به دلیل پتانسیل خوب مدیریتی در مدت زمان بنیاد شهید این مرکز در اعتبار بخشی‌ها رتبه عالی استان را بخود اختصاص داد و به عنوان برند برتر استان قرار گرفت و همچنین در استان البرز  با عنوان بیمارستان فوق تخصصی قلب بیمارستان حضرت  امام خمینی مطرح شد.

طبق اظهارات رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان؛  طی یک روند اشتباه بیمارستان به سازمان همیاری تهران واگذار شد و این اتفاق از سال ۸۲ بدون کارشناسی صورت گرفت.

بنا به گفته قاسم طاهری؛ بیمارستانی که دارای یک ریشه و اساس دولتی بوده و طبق اساسنامه ۳۰ درصد آن به خانواده محرومین اختصاص داده شده بود، به سازمان همیاری تهران رسید اما درست از زمانی که کرج به استان تبدیل شد، میزان نارضایتی‌ها زیاد شد و در طی همین سالها چندین بار عده‌ای سودجو و رانت‌خوار با ایجاد یک ورشکستگی ساختگی، تلاش کردند تا آن را به ثمن بخس واگذار کنند اما پرسنل بیمارستان اجازه ندادند.

او می‌افزاید: در سال ۸۵ دوباره عده‌ای می‌خواستند با قیمتی نامتعارف و کمتر از ارزش واقعی (۲۹ میلیارد تومان) بیمارستان امام را خریداری کنند ولی با واکنش‌های پرسنل و جراید مواجه شدند و دوباره تیرشان به هدف نخورد و همچنان برای بار سوم در اردیبهشت سال ۹۶ آن دست‌های پیدا و پنهان در پس پرده تلاش کردند و باز مقاومت پرسنل باعث شد که تیرشان به سنگ بخورد.

به گفته رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان؛ از سال ۸۵ تا اواسط سال ۹۵ بیمارستان بطور خودگردان و با سوددهی کامل ارائه خدمت کرد اما بعد از این مدت به دلیل عدم مدیریت صحیح مشکلات زیادی به وجود آمد. هر مدیری هم که می‌آمد هیچ توجهی به سرانه درمانی استان نداشت.

طبق اظهارات طاهری؛ بعد از هفت‌ بار مزایده نهایتاً بیمارستان امام خمینی کرج به فردی به نام مهدی خسروی واگذار شد. او دارای سابقه مدیریتی بیمارستانی در تهران و دیگر شهرها بوده است. این سرمایه‌گذار به پرسنل وعده داده که ضریب اشغالی از ۲۰۰ تخت بیمارستانی به بیش از ۵۰۰ تخت برسد و این مرکز تبدیل به نمونه بارزی در خاورمیانه شود و در برنامه کاری خود به مسائلی چون توریست درمانی اشاره کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز