خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک معاون روابط کار با استاندار مطرح شد؛

زمینه ایجاد اشتغال جدید در زمینه گردشگری، کشاورزی و شیلات در بوشهر وجود دارد/ برای بررسی پیشنهادات استانی با هدف رونق تولید و اشتغال آمادگی داریم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۷۱

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار بوشهر به منظور بررسی ظرفیت‌های اشتغال در این استان جلسه‌ای مشترک برگزار کردند.

به گزارش ایلنا، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر در نشست با حاتم شاکرمی با تاکید بر افزایش مشارکت اقتصادی با هدف توسعه اظهار داشت: برای توسعه باید نیروهای جویای کار از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف بهره‌مند شده تا مشارکت اقتصادی هم افزایش یابد.

وی با اشاره به نشست اخیر فرمانداران با معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در استان بوشهر ۳۶۰ میلیارد تومان ظرفیت تولید و اشتغال در زمینه شیلات و کشاورزی داریم که امکان جذب این میزان اعتبار در استان فراهم است.

گراوند تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان در زمینه گردشگری، کشاورزی و شیلات، زمینه ایجاد اشتغال جدید در استان بوشهر وجود دارد، به طوری که سال آینده امکان تولید ۸۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر داریم و این میزان تولید فرصتی خوبی برای جذب نیروهای کار جدید است.

وی افزود: اگر منابع مالی تامین شده و دستگاه های اجرایی هم تسهیلگری کنند ظرفیت بسیار خوبی در استان برای تولید و اشتغال وجود دارد، سال گذشته ۱۰۳ هکتار طرح‌های گلخانهای در استان اجرا کردیم و امسال اجرای ۳۰۰ هکتار طرح‌های کشاورزی گلخانهای پیش‌بینی کردیم که اگر این امر محقق شود، ۵۵ هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید خواهد شد که می‌تواند برای صادرات و ایجاد شغل در بخش‌های مختلف مفید باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به تحولات صورت گرفته در کشور برای کمک به تولید و اشتغال اظهار داشت: در یک بخش شورای هماهنگی اقتصاد مقاومتی با تایید مقام معظم رهبری و در بخش دیگر هم ابلاغیه جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بخشودگی جرائم و تقسیط جرائم تا ۶۰ ماه، فرصت خوبی برای رونق تولید و اشتغال در کشور فراهم خواهد کرد.

شاکرمی بیان کرد: با همت استاندار و مسئولان استانی، وضعیت استان بوشهر در زمینه مشکلات واحدهای تولیدی نسبت به سایر استانها بهتر است ضمن اینکه ما آمادگی کامل برای بررسی پیشنهادات استانی با هدف رونق تولید و اشتغال داریم.

معاون روابط کار تاکید کرد: نباید از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و تولید در استانها غفلت کنیم؛ چراکه این امر فرصت بسیار خوبی برای افزایش اشتغال در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز