خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در دیدار با وزیر کار عراق مطرح کرد:

خواستار ارتقای همکاری‌ها و استفاده دو کشور از توانایی‌های یکدیگر هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۵۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه یکصد و هشتمین کنفرانس بین المللی کار با وزیر کار و امور اجتماعی عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در دیدار با باسم عبدالزمان الربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق تحولات عراق و شکست تروریست‌های داعشی را مورد توجه قرار داد و گفت:  با توجه به دسیسه دشمنان و باقی مانده‌های گروه تکفیری داعشی در این کشور هوشیاری مقامات عراقی  در این زمینه ضروری است .

او همچنین  به ظرفیت‌های مختلف و متنوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و  اسناد امضا شده میان دو وزارتخانه و نیز تبادل هیات‌های کارشناسی را مورد تاکید قرارداده و گفت: با توجه به اینکه عراق دوره بازسازی خرابی‌های جنگ با داعش را سپری می‌کند خواستار ارتقای همکاری‌ها و استفاده بیشتر دو کشور از توانایی‌های یکدیگر هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:  ما در ایران اقدمات مختلفی  در زمینه کار شایسته، آینده کار و سایر موضوعات جدید در دنیای کار انجام داده‌ایم که  ضمن ارائه گزارش‌های این اقدامات به شما، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می کنیم.

باسم عبدالرحمان مجید الربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق هم گفت: عراق در حال حاضر با کمک دوستان خود شرایط پایداری را تجربه می‌کند. در همین جا  لازم می‌دانم از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران  در پایدار سازی این وضعیت قدردانی نمایم .

او افزود: نخست وزیر عراق اعلام کردند که کشور ما پای هیچ جنگی با ایران نخواهد بود، اما هر کاری امکان داشته باشد برای تسهیل‌گری برای جلوگیری از جنگ دیگری در منطقه انجام می‌دهیم. درباره تحریم ها هم ما به عنوان کشور همسایه و دوست شما تلاش می‌کنیم در حد توانمان فشار تحریم‌ها را کاهش دهیم.

الربیعی افزود: درباره تجربیات شما در زمینه های مختلف مانند روابط کار، اشتغال و کارآفرینی، حمایت از معلولان و تعاون با توجه به تبادل هیات های متعدد کارشناسی اطلاعات خوبی داریم و اعلام آمادگی می‌کنیم این روابط بیش از پیش گسترش یابد. در همین زمینه از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت ممکن از عراق دیدار نموده و شرایط همکاری را فراهم نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز