خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

صندوق بازنشستگی مسئول توسعه کشور نیست/ بازنشستگان به بنگاه‌های زیان‌ده حساسیت نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۳۸

وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که صندوق بازنشستگی مسئول توسعه کشور نیست.

محمد شریعتمداری امروز چهارشنبه در مراسم گردهمایی روسای کانون‌های بازشستگی کشور، گفت: مجمع کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور عصاره فضائل قوا و دستگاه‌های مختلف کشور است و بازنشستگان جزو متفکران و متخصصان دولت‌های مختلف هستند.

وی افزود: حضور و نقش آفرینی کانون‌های بازنشستگی نشان می‌دهد که نسبت به سرنوشت بازنشستگان و همچنین صندوق بازنشستگی حساسیت ویژه‌ای دارند و تمایل دارند که این روند روبه رشد ادامه داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف ما در وزارتخانه، تکریم بازنشستگان و سپس شنیدن صدا و خواسته‌های آنهاست و این رویه را در نشست‌های مختلف اجرا کردیم. هرگاه سخن از کارکنان دولت می‌کنیم باید کنار آن از بازنشستگان نیز صحبت کنیم و باید این افراد در فضاهای مجازی و خبرگزاری‌ها صحبت کنند. اگر بازنشستگان نتوانند عزتمندانه زندگی کنند شاغلان نیز در نهایت به آینده خود ناامید خواهند شد.

وی افزود: ما باید مسیر بهبود شرایط زندگی بازنشستگان را از ابتدا تا انتها فراهم کنیم. در جلساتی که با رییس سازمان برنامه و بودجه داشتیم وی اعلام کرد که مستمری بازنشستگان همچون کارمندان افزایش می‌یابد و علاوه بر آن پنج هزار میلیاردتومان نیز برای همسان سازی حقوق آنها در نظر گرفتیم.

وزیر تعاون گفت: باید هزینه‌های صندوق بازنشستگی کاهش یابد و در این مدت نیز رئیس صندوق در این مسیر حرکت کرد و از محل صرفه‌جویی هزینه‌های جاری صندوق بازنشستگی برای یک هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشسته اعتبار فراهم کرد. برای جلوگیری از خروجی صندوق‌های بازنشستگی روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها جلوگیری از حضور صندوق در پروژه‌هایی است که توجیه اقتصادی ندارد. صندوق بازنشستگی حق ورود در سرمایه‌گذاری‌هایی که سودآور نباشد ندارد و باید سبدی را اداره کند که به مخاطبان آن سود برساند.

وی از بازنشستگان خواست نسبت به بنگاه‌های زیان‌ده حساسیت نداشته باشند چراکه ادامه کار این شرکت‌ها از بازنشستگان هزینه می‌شود و گفت: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده باید شفافیت را سرلوحه کارها قرار دهیم چراکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سطح گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد و فعالیت در این حوزه ها بدون شفافیت ممکن نیست.

وزیر کار با تاکید بر اینکه تا انتهای مسیر، شفافیت را ادامه می‌دهیم، گفت: نظارت دستگاه‌های نظارتی به تنهایی کافی نیست و باید از نظارت مردمی در همه حوزه‌ها استفاده کرد تا به شفافیت رسید.

شریعتمداری افزود: شاید عده‌ای از این روند خوششان نیاید و به‌عنوان مثال بگویند بند یک ذیل ماده ۱۷ رعایت نشده است، قطعاً ما جواب خواهیم داد و این وظیفه ماست اما این مسیر قطعاً ادامه خواهد یافت.

وزیر کار گفت: روش‌های پایداری صندوق باید در صندوق بازنشستگی کشوری به صورت شفاف و مشخص بررسی و تطبیق شود و به صورت شفاف در اختیار عموم مردم قرار گیرد. پایداری صندوق در یک دوره کوتاه و یک‌شبه اجرایی نخواهد شد و باید در یک دوره مشخص به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز