خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای مطرح شد؛

چرا دیون و تعهدات مخابرات به کارکنان دیده نشده؟!

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۱۴۸

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان مخابرات استان خوزستان در نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران با استناد به ماده ۲۳۵ قانون تجارت خواستار ابطال جلسه مجمع عمومی ۵ خرداد سال جاری مخابرات و اصلاح تراز مالی آن با لحاظ دیون پرسنلی و تعهدات در قبال کارکنان شد.

به گزارش ایلنا، سعید صالحی‌زاده (رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان مخابرات استان خوزستان) در نامه خود به یکی از نمایندگان سهامدار عمده در هیئت مدیره مخابرات ایران و رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات، که رونوشت آن برای رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده است، به ماده ۲۳۵ قانون تجارت استناد کرده که بر اساس آن تعهداتی که شرکت آن را تضمین کرده می‌بایست با قید مبلغ در ذیل ترازنامه درج شود.

نماینده عالی بازنشستگان مخابرات استان خوزستان، با اشاره به ماده ۹۰ آئین‌نامه استخدامی و پرسنلی شرکت مخابرات ایران این آیین‌نامه را که در تاریخ ۳۱/۰۵/۱۳۸۹ به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده، یک تعهد تضمین شده دانسته که امضای مقامات شرکت و مهر مجمع عمومی شرکت‌های سهامی مخابرات استانها هم بر آن ظهر گردیده است.

صالحی‌زاده به بند ۶ مصوبه شماره ۱۶۳۹۵۵/ت/۳۶۵۴۴ مورخ ۱۳۸۵/۱۲/۰۸ هیات وزیران که اشعار می‌دارد تعهدات شرکت قبلی دولتی در قبال کارکنان کماکان محفوظ و در تعهد شرکت فعلی واگذار شده خصوصی است اشاره کرده و بی‌توجهی به این تعهدات را تخلف آشکار دانسته و به استناد ماده ۸۹ قانون تجارت این سوال را پرسیده که در کجای ترازنامه تصویب شده در مجمع اخیر مخابرات ایران دیون و تعهدات شرکت به پرسنل بازنشسته و شاغل با قید مبلغ نوشته شده است؟  

گفتنی است محمدجواد آذری جهری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۳ مهر ماه سال ۹۷ و در جمع بازنشستگان اجتماع کننده در مقابل این وزارتخانه مطالبات معوقه بازنشستگان مخابرات را ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده و ضمن تاکید بر پرداخت جاری مطالبات، تصریح کرده بود از هیئت مدیره مخابرات برای پرداخت این مطالبات معوق برنامه خواسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز