خبرگزاری کار ایران

یک تشکل عالی کارکنان مخابرات: پیمانکاری‌ها و ایثارگران ناراضی، طرح طبقه‌بندی در کُما/ روابط عمومی مخابرات: قانون رعایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۴۶

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به تشریح مطالبات کارکنان مخابرات پرداخته است. این درحالیست که روابط عمومی شرکت مخابرات می‌گوید: قانون رعایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی ارسال نامه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر ارتباطات برای عدم ایفای تعهدات شرکت مخابرات ایران نسبت به کارکنان و ارسال پاسخ معاون امور مجلسِ وزارت ارتباطات برای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران در نامه‌ای به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به پاسخ ارائه شده واکنش نشان داد.

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات با اشاره به پاسخ‌های بند ۱ و ۲ ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات به کمیسون اجتماعی تصریح کرده است:

"در بند ۱ و ۲ اعلام شده که رفاهیات پرسنل شاغل و بازنشسته وفق آئین‌نامه استخدامی پرسنلی مصوب ۸۹ پرداخت شده که با کمی تحقیق مشخص می‌شود از ابتدای سال ۹۷ برای شاغلان و بطور ناقص برای بازنشستگان اجرا شده و به معوقات ناشی از عدم اجرای آئین نامه در سالهای قبل در فاصله سالهای ۹۱ تا ۹۷ هیچ اشاره‌ای نشده است و از ابتدای سال ۹۸ نیز مجدداً به فراموشی سپرده شده و سایر بخش‌های آئین نامه استخدامی ازجمله احتساب مدارک، ارتقائات و ... نادیده گرفته شده است."

خریداران مخابرات تعهدات خود را فراموش کردند

نماینده عالی تشکل‌های کارگری مخابرات کشور در نامه خود خطاب به سلمان خدادادی با اشاره پاسخ ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات (مخابرات) تاکید کرده است که بند ۶ مصوبه ۱۶۳۹۵۵/ ت / ۳۶۵۴۴ مورخ ۸/۱۲/۸۵ هیات محترم وزیران که در آن به صراحت انجام کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران در قبال کارکنان و بازنشستگان وفق روال قبل برعهده خریدار گذاشته شده به طور عمده اجرایی نشده در بسیاری از موارد نه تنها مغفول مانده بلکه به قرار شواهد موجود به شیوه‌های مختلف سعی در لوث و نادیده انگاشتن و تقلیل این تعهدات شده که مشروح آن در جلسه بیان شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان آذربایجان شرقی تصریح کرده که آئین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب ۸۹ شرکت به عنوان میثاق سازمانی محسوب می‌شود و وفق قانون کار به عنوان پیمان سه‌جانبه قابلیت تغییر بدون موافقت کارکنان را ندارد و نه تنها به طور کامل به اجرا درنیامده بلکه در مواردی با شیوه‌های خاصی در اجرای ناقص و یا عدم اجرای بندها و تعهدات آن به نفع کارفرما اقدام شده است.

تغییر صندوق انجام نشد

وی با اشاره به اینکه هیچ اقدامی در زمینه اجرای بند دال ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری مبنی بر تغییر صندوق بازنشستگی کشوری به تامین اجتماعی صورت نگرفته، تصریح کرده است:

"حق و حقوق کارکنان در یک بحث و جدل ظاهری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران مورد تضییع قرار گرفته و تمامی ضرر و زیان متوجه پرسنل شده است. "

ایثارگران از حقوق قانونی محرومند

نماینده تشکل‌های کارگری مخابرات کشور به اجرای ناقص قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران در مخابرات اشاره و تصریح کرده که اجرای این قانون  فقط در حد وعده باقی مانده و کشمکش شرکت مخابرات ایران با نهاد متولی ایثارگران بر سر محل تامین بودجه، ایثارگران را از دریافت کامل حقوق و خدمات قانونی محروم کرده است.

طرح طبقه‌بندی پرسنل شرکت‌های پیمانکاری متوقف شده است

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری با برشمردن اقدام خلاف آئین‌نامه استخدامی در تبدیل نشدن  وضعیت نیروهای قراردادی مخابرات به رسمی، طرح طبقه‌بندی شرکت مخابرات که با الگوبرداری از یک شرکت تولیدی تدوین شده را ناقص توصیف کرده که نه تنها از ابتدا به طور کامل اجرایی نشده بلکه علیرغم تغییرات عمده در ساختار سازمان که در این سالها به تعدد صورت گرفته، به‌هنگام نشده و مجموعه کارکنان شرکت در حال بلاتکلیفی و انتظار به سر می‌برند.

وی درباره طرح طبقه‌بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری تاکید کرده که  علیرغم اجرا در استان‌های سمنان، اردبیل و ستاد مخابرات ایران در سایر استان‌ها متوقف شده است.

قراردادی‌ها تبدیل وضعیت نشدند

نماینده ارشد صنفی کارکنان مخابرات ایران به بندهای ۳ الی ۹ نامه معاون محترم وزیر به کمیسیون اجتماعی اشاره کرده و بیان کرده است:

"موارد اعلامی نه تنها پاسخ موارد اعلام شده بندهای ۳ و ۴ کمیسیون نیست بلکه در مورد عدم اجرای بند ۶ مصوبه هیات محترم وزیران، عدم اجرای بند دال ماده ۲۶ قانون خدمات کشوری، عدم اجرای کامل قانون جامع ایثارگران، عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی نیروهای پیمانکاری هیچ پاسخی داده نشده است که دلیل بر صحت موارد اعلامی از سوی کارکنان می‌باشد."

نمایندگان اقدام کنند

رضا پایست در انتهای نامه خود از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده تا نسبت به پیگیری حقوق معوق مانده پرسنل مخابرات ایران بر اساس قوانین تا حصول نتیجه کامل از طریق کمیسیون اجتماعی و یا کمیسیون اصل نود اقدام کنند تا مجموعه بزرگ کارکنان مخابرات ایران که با تعهد و تخصص خود مسئولیت عظیم نگهداری و توسعه ارتباطات کشور را برعهده دارند با دلگرمی بیشتر به وظیفه خود عمل نمایند.

گفتنی است معاون امور مجلس و استانهای وزارت ارتباطات، ششم فروردین سال جاری در پاسخ به نامه ۱۶ بهمن ماه سال گذشته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اجرا نشدن تعهدات مخابرات در قبال کارکنان از قبیل اجرا نشدن آیین نامه استخدامی و پرسنلی سال  مصوب ۸۹ مخابرات، به تصویب و پرداخت رفاهیات مستمر و مناسبتی کارکنان و بازنشستگان در سال ۹۷ اشاره کرده بود.

پیمانکاری‌ها طبقه بندی خاص خود را دارند

در پاسخ به این نامه، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران می‌گوید: ما همه رفاهیات شاغلان و بازنشستگان را پرداخت کرده‌ایم و قانون، در مجموعه مخابرات رعایت می‌شود.

این مقام مسئول در مورد اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت‌های پیمانکاری گفت: پیمانکاری‌ها طرح طبقه‌بندی مخصوص خودشان را دارند و نمی‌شود طرح آنها کاملاً مطابق با طرح خود مخابرات باشد.

وی افزود: در مورد ایثارگران نیز کارهایی انجام شده که می‌توانیم گزارش آن را ارائه دهیم؛ در کل؛ همه الزامات قانونی در دست اجراست؛ لیکن همه مشکلات چندساله را نمی‌توان یکباره برطرف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز