خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدوارم در جلسه آینده هیأت امنا، مدیرعامل تامین اجتماعی مشخص شود/ هنوز موهبتی به طور رسمی معرفی نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۵۰۶

اولیاء علی‌بیگی گفت: امیدوارم در جلسه آینده هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل مشخص شود.

اولیاء علی‌بیگی (عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تعیین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس قانون نظام جامع رفاه که مصوب مجلس شورای اسلامی است در ساختار تامین اجتماعی تعییراتی اتفاق افتاده که ازجمله این تغییرات این است که هیات امنا جایگزین شورای عالی شده است،  اما متاسفانه تجربه ده سال اخیر نشان می‌دهد که هیات امنا شیوه مناسبی برای مدیریت تامین اجتماعی نیست. امیدواریم  مجلس که این قانون را وضع کرده متوجه شده باشد که هیات امنا جوابگو نیست و باید احیای شورای عالی تامین اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد و بر این مبنا صندوق ‌ها مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در قانون نظام جامع پیش‌بینی شده وزیر کار در صورت تشخیص بدون اذن هیات امنا می‌تواند تا سقف شش ماه برای تامین اجتماعی سرپرست انتخاب کند افزود: شاید همین مجوز مجلس به وزیر کار باعث شده وزیر از اختیار خود استفاده کند و بدون ارجاع به هیات امنا سازمان را شش ماه با سرپرست انتخابی خود اداره کند.

علی‌بیگی در ارتباط با گزینه انتخابی برای مدیریت تامین اجتماعی و اخباری که در این رابطه منتشر شده گفت: آقای موهبتی هنوز رسما به عنوان مدیرعامل معرفی نشده است و وزیر کار نیز هنوز ایشان را به عنوان گزینه پیشنهادی به هیات امنا ارجاع نداده است برای انتخاب مدیرعامل باید جلسه رسمی هیات امنا برگزار شود و افرادی به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح شوند و هیات امنا با بررسی سابقه آنها از طریق اجماع یا رای اکثریت مدیرعامل تامین اجتماعی را انتخاب کند.

عضو هیات امنای تامین اجتماعی با تاکید براینکه تا الان جلسه هیات امنا برای انتخاب مدیرعامل برگزار نشده گفت: امیدوارم در جلسه آینده هیات امنا به نتیجه برسیم و مدیرعامل تامین اجتماعی را در چارچوب قانون و وظایف مشخص شده انتخاب کنیم.

او بازهم تاکید کرد: هنوز هیچ جلسه رسمی برگزار نشده و هیچ فردی رسما به عنوان کاندیدای مدیریت پیشنهاد نشده است.

علی‌بیگی در پاسخ به این سئوال که آیا امشب حتما مدیرعامل انتخاب خواهد شد یا خیر گفت: برای انتخاب مدیرعامل سازمان تا الان هم دیر شده این درست است که وزیر حق دارد تا شش ماه سازمان را با سرپرست اداره کند اما تامین اجتماعی با وضعیت فعلی و گستردگی تعهداتش نیازمند انتخاب مدیرعامل در اسرع وقت است  امیدواریم در جلسه آینده حتما به نتیجه برسیم تا سازمان هم به ثبات مدیریتی و آرامش در عملکرد نزدیک شود.

او در پایان با انتقاد از رفتار غیراخلاقی برخی رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در پیگیری مطالبات کارگران باید به دور از شتابزدگی و سیاسی کاری مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای عمل کنند و با ادبیات فاخر و نزاکت رسانه‌ای خواسته‌های جامعه کارگری را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز