خبرگزاری کار ایران

اعتراض پرستاران بیمارستان آزادی به عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۲۷

پرستاران بیمارستان آزادی در اعتراض به عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه خود با حضور در مقابل دفتر پرستاری و مدیریت بیمارستان، خواسته‌های صنفی خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران بیمارستان آزادی تهران پیگیر مطالبات صنفی خود در مقابل دفتر پرستاری و رئیس بیمارستان شدند.

پرستاران این بیمارستان که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد، می‌گویند: اضافه‌کاری‌ ما از دی ماه سال ۹۷ تاکنون پرداخت نشده و کارانه خرداد، دی، بهمن و اسفند سال گذشته را طلب داریم.

طبق اظهارات پرستاران بیمارستان آزادی؛ عیدی سال ۹۷ که باید دو برابر پایه حقوق پرداخت می‌شد، تنها نیمی از آن به حساب پرستاران واریز شده است و مطالبات عیدی پرستاران نیز ناقص پرداخت شده است.

پرستاران بیمارستان آزادی خواستار اجرای طبقه‌بندی مشاغل هستند و اینکه این طرح علیرغم درخواست‌های پیاپی هنوز اجرایی نشده است.

آنها می‌گویند: طبق قانون کارفرما باید حق تعطیل‌کاری و جمعه‌کاری را در دستمزد پرستاران محاسبه کند؛ با این‌حال بعد از بارها تذکر پرستاران این امر هنوز محقق نشده است.

به گفته آنها؛ قانون مدیریت بیمارستان را مکلف کرده است که حق جذب و ماندگاری در فیش حقوقی پرستاران درج شود. با این حال مدیریت این عنوان را به پاداش مدیریت تغییر داده است و این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر قطع این پاداش مدیریت نیز شنیده می‌شود.

همچنین پرستاران می‌گویند که ساعت کار عرفی بیمارستان پیش از این ۶ ساعت و نیم بوده که اخیراً به ۷ ساعت و نیم تغییر یافته است.

این در حالی است که پیشتر دانایی (مدیر داخلی بیمارستان آزادی) درباره مشکلات مالی بیمارستان گفته بود: بیمارستان آزادی حدود ۴ میلیارد از تامین اجتماعی طلبکار است. دو سال است که سازمان تأمین اجتماعی پولی به هیچکس نداده است. او همچنین عدم اجرای طرح‌طبقه‌بندی مشاغل در بیمارستان آزادی را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز