خبرگزاری کار ایران

ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط با همکاری بانک اشپارکاسه آلمان کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۱۳

پیرو تفاهمنامه همکاری امضا شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد بانک‌های پس‌انداز آلمان در فرودین ماه ۱۳۹۶ نمایندگان بنیاد مذکور (بانک اشپارکاسه) از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری پیرامون نحوه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای کارشناسان بانک‌های ایرانی به تبادل تجارب علمی و عملی پرداختند.

به گزارش ایلنا، پیرو تفاهمنامه همکاری امضا شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد بانک‌های پس‌انداز آلمان در فرودین ماه ۱۳۹۶ نمایندگان بنیاد مذکور (بانک اشپارکاسه) از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری پیرامون نحوه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای کارشناسان بانک‌های ایرانی به تبادل تجارب علمی و عملی پرداختند.

پیش از حضور نمایندگان بانک اشپارکاسه در ایران، کارگروه SME Lending متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، بانک‌های مرکزی، کشاورزی، تجارت، قرض‌الحسنه رسالت، صندوق کارآفرینی امید، شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و...) تشکیل و زمینه‌های همکاری مورد بررسی قرار گرفت. 

بررسی داده‌ها و دیتای موجود در نهادهای مختلف، لزوم برقراری ارتباط بین این داده‌ها جهت استفاده بهینه از آنها، نحوه اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و بنگاه‌ها و ضرورت استفاده از روش صحیح اعتبارسنجی در سنجش اهلیت و توانایی بنگاه‌ها جهت دریافت تسهیلات و... از جمله مواردی است که در این بخش به بحث و بررسی گذاشته شد.  

همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده، جلسات و نشست‌های تخصصی با نهادهای ذیربط (بانک‌های تجارت، قرض‌الحسنه رسالت، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، شرکت مشاوره رتبهبندی اعتباری ایران و...) به منظور آشنایی با نحوه فعالیت آنها و بررسی زمینه‌های همکاری‌های متقابل برگزار شد. 

در این نشست‌ها با تاکید بر لزوم تشخیص نیازها و اولویت‌های طرف ایرانی، فرایند موجود اعتباردهی بانک‌ها، نحوه ضمانت‌ها و نحوه اعتبارسنجی موجود مورد بررسی قرار گرفت. در همین زمینه بانک تجارت خواستار تبادل تجارب در زمینه اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و فرایند اعتبارسنجی داخلی شد. علاوه بر این بانک قرض‌الحسنه رسالت تبادل تجارب هم در زمینه سواد مالی و نحوه ارزیابی اثرات اجتماعی منطقه‌ای تسهیلات اعطایی را درخواست کرد.

بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید نیز که از نهادهای اعطای تسهیلات در طرح اشتغال فراگیر روستایی هستند، درخواست استفاده از تجارب آلمان در زمینه ارزیابی و نظارت (M&E) تسهیلات را داشتند. 

 به‌علاوه، فرایند فعالیت صندوق‌های ضمانت در ایران به ویژه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و نحوه اعتبارسنجی شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران در نشست‌های تخصصی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. 

در پایان این سفر، ضمن به روزرسانی برنامه زمانبندی شده پیشنهادی نیز  مقرر شد با توجه به بررسی نیازها و اولویت‌های طرف ایرانی، کارشناسان مرتبط هر موضوع مشخص و برای ادامه همکاری به ایران معرفی شوند. 

لازم به ذکر است از دو بنگاه در استان همدان که از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید استفاده کردهاند نیز، بازدید به عمل آمد و نشستی تخصصی با یکی از کارآفرینان برتر برگزار و شرایط اخذ تسهیلات از بنگاه متقاضی نیز مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این مقرر شد در سفر آتی نمایندگان بانک اشپارکاسه به ایران، ده طرح استفاده کننده از تسهیلات، به صورت تصادفی انتخاب و عوامل موفقیت و عدم موفقیت طرحها مورد بررسی قرار گیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز