خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس شورای اسلامی استان قزوین به اعتراض کشاورزان اسفرورینی؛

بانک مرکزی ابلاغیه‌ استمهال وام‌های کشاورزی را صادر نکرده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۸۳

کشاورزان بخش اسفرورین شهرستان تاکستان در اعتراض به عدم اجرای استمهال سه‌ساله وام‌های کشاورزی، به بانک کشاورزی این شهر مراجعه کردند. رییس شورای اسلامی استان قزوین در واکنش به این موضوع، گفت: تاکنون بانک مرکزی ابلاغیه‌ای در خصوص استمهال وام‌ها برای بانک‌ها صادر نکرده و بانک‌ها نیز زیر بار مصوبه دولت در این خصوص نمی‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفته می‌شود امروز عده‌ای از کشاورزان بخش اسفرورین شهرستان تاکستان در اعتراض به عدم اجرای استمهال سه‌ساله وام‌های کشاورزی، به بانک کشاورزی این شهر مراجعه کردند.

در همین رابطه، غلامرضا علی‌نوری (نماینده شورای شهرستان تاکستان در شورای اسلامی استان قزوین و رییس شورای اسلامی استان قزوین) به ایلنا، گفت: من درباره تجمع امروز از دوستان شنیده‌ام اما به‌دلیل بازدیدی که از جای دیگری داشتم، اطلاع دقیقی از چند و چون آن ندارم.

وی در ادامه، پیرامون مشکل کشاورزان، گفت: روز قبل برخی کشاورزان به من گفتند که بانک کشاورزی اعلام کرده که تنها برای وام‌های تا سقف ۸ میلیون تومان، استمهال صورت می‌گیرد که البته آن هم هنوز ابلاغ نشده است.

نماینده شورای شهرستان تاکستان در شورای اسلامی استان قزوین یادآور شد: لازم به ذکر است که وام ۸ میلیونی در کشاورزی عمومیتی ندارد چراکه قاعدتا وام‌ها در کشاورزی، بالای بیست میلیون تومان هستند و تعداد افرادی که ۸ میلیون وام می‌گیرند بسیار اندک و در حد تعداد انگشتان دست است.

علی‌نوری خاطرنشان ساخت: طبق مصوبه هیات وزیران، وام‌های کشاورزی دریافت شده از کلیه بانک‌ها که سررسید آنها از تاریخ ۱/۷/۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۷ است، شامل استمهال می‌شوند. گفتنی است هیات وزیران، سقفی نیز برای این وام‌ها تعیین نکرده و براساس این مصوبه، به‌غیر از سود و جریمه که از سوی دولت پرداخت خواهد شد، اصل وام‌ها استمهال خواهد شد.

رییس شورای اسلامی استان قزوین در پایان، عنوان داشت: در راستای اجرای این مصوبه، دولت تعهد کرده که مبلغ بیست هزار میلیارد ریال بابت خسارت سرمازدگی باغات و مزارع کشاورزی برای بیست و یک استان کشور –که متحمل چنین خساراتی شده بودند- تامین کند. با این حال، تاکنون بانک مرکزی ابلاغیه‌ای در خصوص استمهال وام‌ها برای بانک‌ها صادر نکرده، و بانک‌ها نیز زیر بار این مصوبه نمی‌روند.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز