خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی مطرح کرد؛

تأمین اجتماعی موتور محرک و توسعه کسب و کار، اشتغال و رشد اقتصادی کشورها است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۵۱

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برای تحقق شعار رونق تولید، دولت باید برای آن هزینه کند که از نظر بنده هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی (معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ) در همایش تقدیر از کارگران نمونه به مناسبت هفته کارگر در شهرستان دماوند گفت: وصول مطالبات در حوزه‌های مختلف چه دولت چه کارفرمایان، قطعاً منتج به توسعه و پایداری سازمان تأمین اجتماعی می‌شود. از طرفی تأمین اجتماعی نیز باید در حوزه مطالبات خود به گونه‌ای عمل کند که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی نشود چراکه این موضوع خود تأثیر منفی بر واحدهای تولیدی می‌گذارد و به دنبال آن سبب تضعیف عملکرد و توانمندی سازمان می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل مسئولیت سازمان در این مقطع زمانی بسیار دشوار است. از یک سو باید به دنبال پاسخی لازم در جهت راضی نگه داشتن جامعه هدف خود باشد و از سوی دیگر مطالباتش را باید به گونه‌ای وصول کند که منتج به تعطیلی حوزه کسب و کار نشود و این همان تعریف درست از واژه «مدیریت» است؛ تعریفی که می‌بایست امروزه برای برخی مقامات عالی مجدداً بازخوانی و هجی شود.

صادقی با بیان اینکه سازمان باید هم در حوزه حفظ بازار کسب و کار و همچنین اشتغال و هم راضی نگه داشتن مستمری بگیران و بازنشستگان در خصوص خواسته‌هایشان علاوه بر طلب خود از دولت، حمایت دولت را نیز مطالبه کند، بیان کرد: سازمان باید از دولت بخواهد که به این موضوع منصفانه نگاه کند نه با نگاه قهرآلود. البته از برادر عزیزم آقای شریعتمداری این تقاضا را داشته باشم. شایان ذکر است آقای شریعتمداری از زمان حضورش بر صندلی ریاست وزارت کار با گارد بسته دولت مواجه بودند؛ لذا به سراغ احکام حکومتی رفتند و با ارسال نامه‌ای مفصل به مقام معظم رهبری پیرامون مطالبات سازمان گامی را برداشتند که هیچ یک از وزراء قبلی چه در حوزه کار و چه در حوزه رفاه چنین گامی برنداشته بود.

وی افزود: واقف نمودن معظم له به پیامدهای ناشی از عدم وصول مطالبات سازمان و در پی آن زمین خوردن سازمان تأمین اجتماعی، امری است واجب و ضروری.

صادقی در ادامه بیان کرد: نکته اساسی که می بایست مورد توجه همگان قرار گیرد، این باور است که تأمین اجتماعی همان موتور توسعه کسب و کار، اشتغال و رشد اقتصاد کشورها است. هر کشوری که به اهمیت این موضوع واقف بوده، در حوزه‌های کسب و کار، بخش نوین و سنتی و همچنین رونق تولید موفق بوده است و به نوعی سازمان تضمین کننده این موضوع بوده است. چراکه تأمین اجتماعی موتور توسعه اقتصادی هر کشور است. تأمین اجتماعی توانمند، مؤثرترین موتور محرکه کسب و کار و رونق تولید است. در کشور ما این نقش فراتر از این رفته است. به عبارتی در جلوگیری از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی با پذیرش قوانین حمایتی مانند ماده واحده کارهای سخت و زیان آور به فریاد کشور، دولت و کارفرماها رسیده است.

معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: تأکید و توجه به شعار امسال یعنی «رونق تولید» که موضوعات این نشست هم در چهارچوب این شعار قرار گرفته، به نظر می‌رسد برای تحقق شعار رونق تولید دولت باید دو محور را مدنظر داشته باشد و برای آن هزینه کند، که از نظر بنده هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت است که منتج به فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی و ورود جدی به رونق تولید می‌شود.

او ادامه داد: این دو محور عبارتنداز توانمندسازی سازمان تأمین اجتماعی و دوم پرقدرت کردن توان مالی صندوق بیمه بیکاری. پرداختن به این دو محور اثرات منبعث از تمرکز بر رونق تولید را پوشش می‌دهد و عوارض را هر چند که کوتاه مدت و موقت است، جمع می‌کند و نمی‌گذارد به بحران تبدیل شود.

وی تصریح کرد: به هر حال توسعه کسب و کارهای نوین تنها راه ایجاد اشتغال و برون رفت از وضعیت کنونی اشتغال است. به واقع می‌توان گفت که شکل کسب و کار در دنیای نوین در حال تغییر و تحول است. زمانی کارگران با در دست داشتن ابزارهای کار در کارخانه‌ها به تولید می‌پرداختند اما امروزه با رشد دانش و تکنولوژی کسب و کارهای نوین در حال شکل‌گیری هستند که ایران هم واسطه نیروی جوان تحصیلکرده و استفاده از تکنولوژی مدرن از این امر مستثنی نیست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان خاطرنشان کرد: من مجدداً از وزیر عزیزمان تشکر می‌کنم و از ایشان عاجزانه استمداد می‌طلبم و تقاضا می‌کنم این سازمان را که موتور محرک رونق تولید و موجب رضایتمندی جامعه خدمت در حوزه اجتماعی است را با ایجاد ثبات مدیریتی برای آن به توانمندسازی آن همت بگمارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز