خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی:

دولت‌های پس از انقلاب بدحساب ‌‌ترین شرکای اجتماعی ما هستند/ نگاه قهری و بغض آلود توان را از سازمان تامین اجتماعی گرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۲۹

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: همین حالا شاهد همراهی و تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان هستیم. این دو باید باهم همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند. بنابراین ایفای تعهدات دولت بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن صادقی» در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید، گفت: وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی در حوزه دولت و کارفرمایی قطعا به توسعه تامین اجتماعی می‌انجامد. از سویی سازمان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای عمل کند که به تولید لطمه‌ای وارد نشود.

وی افزود: این یک رابطه دو طرفه است؛ یعنی رونق تولید و رونق تامین اجتماعی با یکدیگر ارتباط دارند. اگر تولید رونق داشته باشد، نظام تامین اجتماعی چند لایه برقرار می‌شود. سازمان تامین اجتماعی باید به نحوی عمل کند که منجر به تعطیلی کسب و کارها نشود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: اگر ما با انصاف نگاه کنیم باید از کسانی که به دنبال مطالبات بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند، تقدیر کنیم.

صادقی با بیان اینکه رونق اقتصادی به خلقِ ثروت می‌انجامد، گفت: بین رونق تامین اجتماعی و رونق تولید همانگونه که گفتم رابطه مستقیم وجود دارد. نظام‌های سیاسی در جهان روی این موضوع تمرکز کرده‌اند نه مثل نظام سیاسی ایران.

وی افزود: دولت‌های پس از انقلاب بدحساب‌ترین شرکای اجتماعی ما هستند. این یک واقعیت است که سیاسیون به تامین اجتماعی بی‌توجه هستند و در سیاست‌های خود کمتر به آن می‌پردازند.

صادقی تصریح کرد: تامین اجتماعی رتبه اول توسعه یافتگی اقتصادی است اما در اینجا نگاه قهری و بغض‌آلود این توان را از سازمان گرفته است. سازمان تامین اجتماعی لنگ می‌زند. این امر در تخطئه کردن تولید پررنگ است.

وی با اشاره نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید، گفت: مقام معظم رهبری تمرکز توام با تحکم دارند و رونق تولید را در عمل خواستار و متذکر شده‌اند. این امر البته مستلزم توجه به تامین اجتماعی و تغییر نوع نگاه به تامین اجتماعی و همبستگی میان این دو است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: با جزمی‌نگری به نقش تولید و نقش تامین اجتماعی موتور محرکه و سوخت موثر را از کارآمدی می‌اندازیم. اگر می‌خواهیم که از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیریم باید تمرکز خود را بر تامین اجتماعی بگذاریم.

وی با بیان اینکه هرچقدر دولت و نظام از سازمان تامین اجتماعی حمایت کنند به توسعه کسب و کارهای نوین کمک کرده است، گفت: اگر دولت به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل نکند، سازمان مجبور می‌شود به سراغ کارفرمایان برود و از آنها بخواهد که با جدیدیت بیشتری به تعهدات خود عمل کنند.

صادقی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از این قدرت برخوردار نیست که برای زنده کردن بدهی خود، از دولت شکایت کند و حکم توقیف اموال آن را بگیرد، گفت: از این رو اگر می‌خواهیم کسب و کارها رونق بگیرند و سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان فشار وارد نکند، باید نسبت به تادیه بدهی‌ها اقدام شود.

وی افزود: همین حالا شاهد همراهی و تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان هستیم. این دو باید باهم همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند. بنابراین ایفای تعهدات دولت بسیار مهم است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سال‌های آینده به تدریج به تعداد بازنشسته‌ها اضافه می‌شود، گفت: مستمری‌های این افراد باید به موقع پرداخت شود تا امنیت روانی داشته باشند. درمان آنها باید مانند بازنشستگان قدیمی تامین شود؛ اینها همه نیازمند منابع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز