خبرگزاری کار ایران

در شهرستان نیشابور اتفاق افتاد؛

بیکاری ۱۳۰کارگر در اثر جابجایی کارخانه پردیس کاغذ پاژ

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۴۶

در نتیجه جابجایی کارخانه پردیس کاغذ پاژ واقع در بخش زبرخان نیشابور در استان خراسان رضوی ، حدودا ۱۳۰کارگر شاغل در این کارخانه بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نتیجه جابجایی کارخانه پردیس کاغد پاژ از شهرک صنعتی خیام به منطقه صنعتی بینالود به دلیل مشکلات زیست محیطی حدودا ۱۳۰ کارگر بیکار شدند.

 این کارگران که به‌طور مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار بودند، روز چهارشنبه مصادف با روز جهانی کارگر مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان نیشابور دست به تجمع زدند.

این کارگران می‌گویند: از چند وقت پیش فشار برای جابجایی کارخانه شروع شد و در نهایت کارفرما باتعطیلی کارخانه، تیر خلاص را بر زندگی و اشتغال ما وارد آورد.

فرماندار شهرستان نیشابور علت تعطیلی این کارخانه را تولید بوی نامطبوع ناشی از فعالیت این کارخانه و اعتراض اهالی منطقه عنوان کرده است.

به گفته «سعید شیبانی» تعطیلی کارخانه کاغذ پاژ با تصمیم‌گیری شورای پیشگیری از جرم استان همراه بوده است با توجه به اینکه مهلت جا به جایی کارخانه به علت بوی نامطبوعی که برای اهالی بخش زبرخان به خصوص شهر خرو ایجاد کرده بود، تمام شده است؛ به همین دلیل دستگاه قضایی شهرستان اقدام به تعطیلی این کارخانه کرده است.

وی گفت: در این کارخانه حدود ۱۳۰ کارگر فعال بوده‌اند که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده و بیکار شده‌اند. صاحب کارخانه متعهد شده بود که در صورت تعطیلی کارخانه برای کارگران خود به دنبال کار جدیدی باشد تا آن‌ها بیکار نمانند.

وی بیان کرد: به علت اینکه صاحب کارخانه به قول خود مبنی بر جابجایی کارخانه عمل نکرده و همچنین به دلیل اعتراض دو ساله‌ای که از سوی اهالی شهر خرو به بوی نامطبوعی که از کارخانه خارج می‌شده، کارخانه کاغذ پاژ تعطیل شد.

شیبانی گفت: به علت گرانی‌های موجود جابجایی کارخانه فعلا میسر نیست. کارگر فعلا بلاتکلیف است به همین دلیل جلسه کمیسیون کارگری را در روز ۱۵ اردیبهشت خواهیم داشت تا در رابطه با وضعیت کارگران این کارخانه تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز