خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام خمینی خبر داد؛

تعطیلی شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در اثر سیل

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۷۶

ابراهیم پیرایش گفت: در سیل اخیر کارگران زیادی بیکار شدند و هم خانه‌شان را از دست دادند. این مساله فشار معیشتی زیادی بر دوش کارگران خواهد گذاشت.

ابرهیم پیرایش (دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام خمینی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از تعطیلی کارخانه‌های «شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز با مساحت ۸۰ هکتار  واقع در محور اهواز- اندیمشک خبر داد. به گفته او، این شهرک صنعتی دستِ کم 10 واحد تولیدی بزرگ دارد.

این فعال کارگری می‌گوید: از بین رفتن مزارع کلزا در خوزستان باعث ایجاد مشکل برای کارخانه‌های روغنکشی شده است. تا جایی که من اطلاع دارم کارخانه روغن‌کشی در شهرک صنعتی ناحیه دو که در جاده اهواز به اندیمشک واقع است، به همین علت تعطیل شده است. این در حالی است که حدود ۳۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بوده‌اند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه کارگران بندرامام و ماهشهر و برخی کارگران شهرداری در این منطقه اقداماتی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان انجام داده‌اند، اظهار داشت: در سیل اخیر کارگران زیادی بیکار شدند و هم خانه‌شان را از دست دادند. این مساله فشار معیشتی زیادی بر دوش کارگران خواهد گذاشت و جبران آن هم به این سادگی‌ها نیست.

وی افزود: دولت باید تسهیلاتی را در نظر بگیرد، که کارگران بتوانند منازل از دست رفته خود را بسازند.

پیرایش با بیان اینکه دولت هرچقدر هم قَدَر باشد، باید بودجه کافی برای این مساله داشته باشد، گفت: از سویی باید سیاست‌ها در این راستا باشد که خلاء درآمدی بیکارشدگان سیل‌زده حل شود و هم اینکه خساراتی که وارد شده جبران شود.

او ادامه داد: به ویژه بیمه بیکاری که فلسفه وجودی خود را در چنین شرایطی باید نشان دهد، باید به سرعت فعال شود. خوشبختانه دولت اعلام کرده که به بیمه‌شدگان و کارگران بدون بیمه هم مقرری بیمه بیکاری خواهد داد. در حال حاضر جمعیت وسیعی از کارگران مناطق سیل زده با خلاء بی‌درآمدی یا کم‌درآمدی مواجه هستند.

وی افزود: ارائه تسهیلات از سوی دولت باید با برنامه‌ریزی باشد. نه اینکه بدون برنامه فقط پول را به جامعه تزریق کند. چون همین مساله نیز تورم زیاد در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز