خبرگزاری کار ایران

کارگران خدماتی خط ۴ مترو تهران دو ماه اضافه‌کاری و عیدی طلبکارند/ پیمانکار: با تامین مالی، مطالبات به زودی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۷۸

جمعی از کارگران بخش خدمات شاغل در خط ۴ مترو تهران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کارند، از عدم پرداخت دو ماه اضافه‌کاری و عیدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در بخش خدمات خط ۴ متروی تهران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پیمان مرو» مشغول به کار هستند، دو ماه اضافه‌کاری (بهمن و اسفند ۹۷) و عیدی سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مطالبات مزدی ما کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است. همچنین بخشی از بیمه همکاران ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران، آنها درحالی مطالبات مربوط به دو ماه اضافه‌کاری و عیدی خود را از پیمانکار دریافت نکرده‌اند که کارفرما مدعی‌ست صورت وضعیت مالی خود را با تاخیر از شرکت بهره‌برداری مترو دریافت می‌کند.

طبق ادعای کارگران خدماتی خط ۴ مترو تهران، در حال حاضر به جز کارگران پیمانی، سایر کارکنان و کارگرانی که به‌صورت مستقیم (رسمی) با مترو همکاری دارند، همه مطالبات مزدی سال گذشته خود را به همراه عیدی دریافت کرده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه حداقل حقوقی که دریافت می‌کنند در شرایط کنونی کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد، در ادامه می‌گویند: با شرایط سخت، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم و از همه مزایا و کمک‌های نقدی و غیرنقدی که همکاران رسمی به صورت ماهانه و عرفی دریافت می‌کنند، محروم هستیم.

آنها می‌گویند: ما فاقد امنیت شغلی هستیم و پیمانکاران هر زمانی که اراده کنند ما را از کار بیکار می‌کنند. بهمن ماه سال گذشته ۳۵ نفر از همکارانمان به یکباره با اتمام قرارداد کار بیکار شدند که اواخر سال فقط تعدادی از آنها به محل کارشان بازگشتند.

در همین رابطه امیرسعید نیاورانی (مدیرعامل شرکت پیمان مرو) با تایید ادعای کارگران خدماتی خط ۴ مترو تهران به ایلنا گفت: در تلاش هستیم با تعاملی که با شرکت بهربرداری مترو تهران داریم مطالبات عقب‌افتاده کارگران را که شامل دو ماه اضافه‌کاری و عیدی است، به زودی پرداخت کنیم.

او با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیاز تامین منابع مالی دارد، در ادامه در خصوص معوقات بیمه کارگران افزود: مطالبات بیمه‌ای در شرف پیگیری و انجام است.

به گفته وی، باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، شرکت‌های پیمانکاری در حال حاضر منابع مالی کافی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران خود ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز