خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نگرانی فعالان مدنی از جابجایی مین‌ها در اثر بارندگی‌های اخیر/ قطع پای یک کولبر در سلیمانیه

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۸۶۲

فعالان مدنی از جابجایی مین‌ها در اثر بارندگی‌‌های اخیر ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه جدی مسئولان به این مساله شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بارندگی‌های اخیر و سیلاب‌ها، نگرانی‌های فعالان مدنی را بابت جابجایی مین‌ها بخصوص‌ در دشت‌ها افزایش داده است.

حسین نیازی، کودک عشایری که اسفندماه در خوزستان قربانی مین شد و دو چشم و یک دستش را از دست داد، نمونه‌ای از استمرار خطر انفجار مین در مناطق جنگی است؛ حالا خانواده او می‌گویند: نگرانیم که باران‌های اخیر در دشت‌های خوزستان، باعث جابجایی مین‌های باقی‌مانده از زمان جنگ تحمیلی شود و در نتیجه این جابجایی، شهروندان دیگری قربانی شوند؛ شهروندانی از قبیل کودکان عشایر؛ کشاورزان و مردم محلی.

این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شود که در همین تعطیلات نوروز، «مین» در نقطه دیگری از ایران قربانی گرفته است؛ دوازدهم فروردین، «کریم راستی» کولبر مریوانی در نواحی مرزی بین “برجک کوانان” و “برجک کانی بی پای” بر اثر انفجار مین مصدوم شد.

پس از حادثه، این کولبر 55 ساله را برای مداوا به بیمارستان "شار" شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق منتقل کرده‌اند و منابع خبری ایلنا از قطع شدن پای چپ او خبر می‌دهند.

این کولبر که تنها نان‌آور یک خانواده پرجمعیت است، همچنان در بیمارستان شار بستری‌ است و خانواده او منتظرند که وضعیت جسمانی‌اش به حالت پایدار بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز