خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری:

مسیر تنظیمی رییس جمهور بر رها کردن بنگاه داری با جدیت دنبال می شود/ اینجا فقط صندوق بازنشستگی نیست؛ صندوق آتیه عزتمند شاغلان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۶۳

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: در مقابل مبارزه با فساد مقاومت‌هایی خواهد شد اما مبارزه با فساد رویکرد ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید میعاد صالحی عصر امروز در نشست اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به همیاری هیات مدیره با مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور گفت: مخاطبان صندوق بازنشستگی کشوری از انباشت دانش سود می‌برند و ما باید از آنها برای همفکری استفاده کنیم. 

وی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست معارفه مدیرعامل جدید صندوق اظهار داشت: صراحت کلام وزیر برای ما مسئولیت‌‌آور است و نکاتی که مطرح شد، مورد تفاهم همه ما بود.

این مقام مسئول با اشاره به استراتژی خروج از بنگاهداری در صندوق بازنشستگی کشوری و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خروج کامل صندوق بازنشستگی کشوری از بنگاه‌داری تا پایان سال ۹۸ تصریح کرد: شرکت‌های ما باید بهترین بازدهی سرمایه را برای بهبود شرایط معیشتی داشته باشند.

صالحی با بیان اینکه قطعا مقاومت‌هایی در مقابل اصلاحات و شفاف‌سازی صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مقاومت‌های کمتری مواجه شویم.

وی به اهمیت نزدیک شدن نسل سوم انقلاب با نسل دوم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: می‌خواهیم که نسل سوم انقلاب شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت بدهند. این کار موجب می‌شود جوانان که روحیه آنها پر از نشاط است، در ساختارهای مدیریتی حضور داشته باشند. نشاط نسل سوم و عدم محافظه‌کاری آن در کنار تجربه و صبر نسل دوم می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ‌این دو نسل می‌توانند در کنار هم برای ارتقای کشور تلاش کنند. ما باید به سمت جوانگرایی توام با نخبه‌گرایی حرکت کنیم. 

صالحی با اشاره به تبیین سند ملی نخبگان توسط تیمی که خود وی نیز در آن حضور داشت، بیان کرد: سند ملی نخبگان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مورد تایید رهبری و رئیس‌‌جمهور است. ما سند ملی نخبگان را تدوین کردیم تا فضای تخصصی توسعه یابد اما نتوانستیم که فضای تخصصی را تعمیق دهیم و در حال حاضر با این سند فاصله داریم.

وی با بیان اینکه جوانگرایی باید با تعقل و تدبیر در فضای باز همراه شود، یادآور شد: با این شرایط تغییر فضا در صندوق‌ها ممکن می‌شود و حرکت‌های موثری صورت می‌پذیرد البته در جوانگرایی کمی تاخیر افتاده که باید حل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکید بر اهمیت جوانگرایی به معنی انکار تجربه پیشکسوتان شاغل بازنشسته نیست، گفت: استفاده از تجربه پیشکسوتان با جوانگرایی و نخبه‌گرایی باید توامان شود تا شاهد اثرگذاری آن باشیم.  

صالحی با اشاره به وضعیت اقتصادی بنگاه‌های زیرمجموعه این صندوق اظهار داشت: هم‌اکنون بنگاه‌هایی داریم که زیان انباشته دارند اما زیان سالیانه ندارند. بنگاه‌هایی را داریم که زیان انباشته آنها با سودشان سربه‌‌سر است و بنگاه‌هایی را داریم که زیانشان بیشتر از سودشان است. در این میان بنگاه‌هایی را داریم که سود خیلی خوبی می‌دهند.

وی با اشاره به تاکیداتی که بر خروج از بنگاه‌داری شده است، تصریح کرد: کارگروهی تخصصی را تشکیل دادیم تا شرایط شرکت‌هایی که قرار است واگذار شوند را بررسی کنیم. اگر بنگاهی زیان‌ده باشد نمی‌توان آن را نگه داشت و یک سال دیگر هم زیان داد اما اگر بتوانیم بنگاه‌هایی را که زیان می‌دهند را به نحوی مدیریت کنیم که به سوددهی برسند، می‌توانیم آنها را نگه داریم و در وقت مقتضی واگذار کنیم.

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: اگر بنگاه‌هایی وجود داشته باشند که سوءمدیریت موجب مشکلاتی در آ‌نها شده‌اند یا اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات آنها نیازمند بروزرسانی باشد، باید این اقدامات را انجام دهیم تا زمینه واگذاری آنها مساعد شود. در کنار اینها ساماندهی سهام بنگاه‌ها را در دستورکار داریم.

صالحی با اشاره به حضور جمشید تقی‌زاده به عنوان مدیرعامل قبلی صندوق بازنشتسگی کشوری خاطرنشان کرد: من به آقای تقی‌زاده گفتم که با آبرو آمدید و با اکرام رفتید.

وی به سقوط ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و ابراز داشت: ضریب پشتبیانی صندوق بازنشستگی زیر یک است که در سال ۹۸ پایین‌تر هم می‌آید و در سال ۹۹ هم از سال ۹۸ پایین‌تر خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به قانون مدیریت خدمات کشوری که کوچک‌سازی دولت را در هدف خود دارد، بیان کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری که مبتنی بر چابک‌سازی دولت است، موجب شده که ورودی‌های صندوق کاهش یابد. از طرفی وجود استخدام پیمانی سبب شده که افرادی که استخدام می‌شوند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشند، نه صندوق بازنشستگی کشوری. البته من تاکید دارم که چابک‌سازی پیام خوبی دارد.

وی با بیان اینکه درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عدد مناسبی در لایحه بودجه سال ۹۸ دیده شده است، یادآور شد:‌ این عدد باید افزایش یابد.

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه متوجه هستیم فشارهای اقتصادی بر روی بازنشستگان وجود دارد، عنوان کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته به صورت متوسط ماهانه دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند. ما ناراحت هستیم که بر مردم فشار وارد می‌شود. سیاست‌های جدی بازدهی سرمایه از محل سود عملیاتی هلدینگ‌ها مورد توجه ویژه ماست.

صالحی با بیان اینکه خواسته ما این است که از بازنشستگان به عنوان کسانی که ایده دارند استفاده کنیم، گفت: بازنشستگان از این مسئله استقبال می‌کنند چراکه این امکان فراهم می‌شود که کمک‌شان بعد از پایان اشتغال برقرار باشند. 

وی با اشاره به استراتژی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در شرایط خروج از بنگاه‌داری اظهار داشت: ما به همان میزان که برای خروج از بنگاه‌داری برنامه داریم، می‌خواهیم که در حوزه‌هایی که بخش خصوصی بر روی سرمایه‌گذاری ورود نکرده، ورود کنیم که یکی از این حوزه‌ها، شرکت‌های دانش‌‌بنیان است. 

این مقام مسئول با اشاره به وجود حجم عظیمی از هلدینگ‌های دولتی زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که زنجیره تامین از صنایع بزرگ به صنایع کوچک نقش بگیرد. ما باید کاری بکنیم که صنایع کوچک و متوسط رونق بگیرند. خودمان هم باید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و... در سطح کلان به کمک صنایع کوچک و متوسط بیاییم. همدلی میان ما بسیار ضروری است.

صالحی اضافه کرد: ما از فعالان بازار سرمایه برای تضارب آرا بر سر خروج از بنگاه‌داری دعوت می‌کنیم و مشارکت آنها را می‌طلبیم.

وی با بیان اینکه بازنشسته‌ای که عزت دارد نباید شرمنده خانوده‌اش باشد، خاطرنشان کرد: صندوق آتیه بازنشستگان است. من خودم در خانواده صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشتم و لذا حمایت و همدلی در میان بسیار ضروری است. 

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه چشم تیز اصحاب رسانه‌های خبری باید به عملکرد ما دوخته شود، ابراز داشت: رسانه‌ها بر عملکرد ما نورافکن می‌اندازند. رسانه‌ها باید به کمک بیاید و در فضای فسادستیزی حضور داشته باشند این کار موجب می‌شود منافع عده‌ای که با فسادستیزی سر ستیز دارند قطع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز