خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز تاسف کرد؛

سازمان تامین اجتماعی، حیات خلوت فرصت‌طلبان شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۹۰۰

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه سازمان تامین اجتماعی به حیات خلوت دولت‌ها و فرصت طلبان تبدیل شده است، گفت: هنگامی که افشاگری صورت می‌گیرد، مدیریت قبلی رفته و کلی بدهی و مشکلات برای سازمان تامین اجتماعی باقی گذاشته که هیچکس هم پاسخگو نیست. نمونه آن سعید مرتضوی است که هنوز پرونده شکایت تامین اجتماعی از این مدیر سابق در رسانه‌ها مطرح است.

حسن لطفی از نبود شفافیت در بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی انتقاد کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: وقتی قرار است حق بیمه را بپردازیم به سادگی شماره حساب می‌دهند و حق بیمه را دریافت می‌کنند اما هنگامی که قرار است خدماتی در قبال حق بیمه‌های دریافتی بپردازند، جان آدم را به لب می‌آورند. 

وی از نبود نظارت در سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: تا زمانی که نسبت به بسیاری از بده بستان‌های تامین اجتماعی شفافیت وجود ندارد و معلوم نیست بنگاه‌های اقتصادی تامین اجتماعی و شرکت شستا چه کار می‌کنند، هیچ امیدی به بهبود حال و روز تامین اجتماعی وجود ندارد.

نماینده رزن با ابراز تاسف از اینکه امروزه شرکت‌های عمومی غیردولتی به اندازه‌ای بزرگ شده که معضل درست کرده‌اند، گفت: کار به جایی رسیده که مجلس شورای اسلامی دست به تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی می‌زند و گزارش سراسر ابهام در عملکرد تامین اجتماعی ارایه می‌کند.

وی از پاسخگو نبودن تامین اجتماعی به دستگاه‌های نظارتی انتقاد کرد و گفت: امروزه بزرگترین معضل تامین اجتماعی، وابستگی شدید آن به دولت است. مدیرعامل را دولت منصوب می‌کند و هر بلایی که می‌خواهند به روزگار تامین اجتماعی می‌آورند و در قانون نیز تعریف نشده که سازمان تامین اجتماعی باید به مجلس شورای اسلامی یا دستگاه نظارتی دیگری پاسخگو باشد نتیجه آن می‌شود که تامین اجتماعی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده است.

لطفی با اعلام اینکه بیلان تامین اجتماعی به صورت شفاف در دید عموم قرار ندارد، گفت: دریافت‌ها و پرداخت‌های تامین اجتماعی در همه زمینه‌ها باید در معرض دید عموم باشد تا مدیران این سازمان بدانند پاسخگو خواهند بود اما می‌بینیم که وقتی مدیرعاملی برکنار می‌شود و مهمتر اینکه دولت‌ها کنار می‌روند و دولت بعدی می‌آید تازه اول افشاگری است و باید بررسی شود که اموال و دارایی و درآمدهای تامین  اجتماعی کجا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از فرصت‌طلبان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند، گفت: سودجویان و فرصت‌طلبان در شرکت‌های شستا و بخش‌های مختلف تامین اجتماعی رخنه کرده‌اند و به هیچ وجه دوست ندارند شفافیت بر سازمان حاکم باشد به همین دلیل هم می‌بینیم هر از چند گاهی اسامی آقازاده‌هایی که بدون داشتن سواد و توانایی در تامین اجتماعی مشغول بکار هستند و حقوق‌های کلانی هم می‌گیرند، رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز