خبرگزاری کار ایران

طهماسبی مطرح کرد؛

اطلاعات مالی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری شفاف‌ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۹۹

مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و امور سهام صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد که سامانه شفاف‌سازی اطلاعات صندوق بازنشستگی کشوری اطلاعات مالی شرکت‌های تابعه را ثبت و در اختیار مدیران صندوق قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود طهماسبی (مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و امور سهام صندوق بازنشستگی کشور) در نشست خبری سامانه‌های شفافیت و سامانه ناظر مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور اظهار داشت: سامانه‌ای که صندوق بازنشستگی کشوری راه اندازی کرده، سامانه شرکت ها است که اطلاعات جامعی در مورد مسائل مالی شرکت‌ها در اختیار مدیران قرار می‌دهد. اخذ اطلاعات عادی از شرکت‌ها و اطلاعاتی که در مجامع از شرکت‌ها به دست می‌اید صعب الوصول است. گزارش دوره‌ای شش ماهه و سه ماهه از شرکت‌ها نیز همینگونه است  و  اطلاعات جزئی تر از صورت‌های مالی نیز به راحتی در دسترس نیست. یا باید نامه نگاری با شرکت‌ها انجام شود که یا اطلاعات را ارائه نمی‌کنند یا خواسته یا ناخواسته اطلاعات کامل را نمی‌دهند.

مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و امور سهام صندوق بازنشستگی کشور  گفت: سامانه‌ای که ما طراحی کردیم همه این مسائل را حل می‌کند. سروری برای هر شرکت وجود خواهد داشت که هر رویداد مالی را ثبت می‌کند. اگر نیرویی جذب کند نیز در این سامانه ثبت می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۶۰ شاخص طراحی کرده‌ایم که اطلاعات از شرکت‌ها دریافت می‌شود. قرار است که همه شرکت‌های ذیل صندوق بازنشستگی کشوری ذیل این سامانه قرار بگیرند.

طهماسبی این شفاف‌سازی در سامانه شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری باعث می‌شود میزان نقدینگی سازمان به طور دقیق ارزیابی شود، تصریح کرد: اینکه یک شرکت چه میزانی در کدام بانک پول دارد نیز در دسترس مدیران صندوق بازنشستگی کشوری خواهد بود. در عین حال در حوزه منابع انسانی نیز اطلاعات به صورت شفاف ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز