خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مبلغ درنظرگرفته شده در لایحه بودجه، برای اجرای طرح رتبه‌بندی کافی نیست/ بالا رفتن هزینه های زندگی، معاش معلمان را با مشکل مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۶۵

اسکندر لطفی با انتقاد از وعده‌های مکرری که پیش از این به معلمان داده شده، گفت: آیا وعده اخیر مبنی بر اجرای طرح رتبه بندی از مهر سال بعد، به سرنوشتِ ناکامِ قبلی‌ها دچار خواهد شد؟!

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد بطحائی (وزیر آموزش و پرورش) وعده داده است که رتبه بندی معلمان از مهر ۹۸ اجرایی می‌شود؛  این مقام اجرایی گفته: آنچه می‌توانم عرض کنم این است که دولت مصمم است تا رتبه‌بندی معلمان حتماً تصویب و اجرایی شود. این طرح به لطف خداوند از مهر سال آینده اجرا می‌شود.

اسکندر لطفی (عضو کانون صنفی معلمان مریوان) در ارتباط با این وعده و با یادآوری وعده‌های محقق نشده‌ی پیشین که بارها توسط وزارت آموزش و پرورش به معلمان داده شده، می‌گوید: طرح رتبه‌بندی قرار بوده از سال ۹۵ اجرایی شده ولی تا کنون همچنان بر زمین مانده است.

اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد؛ لطفی با اشاره به این واقعیت می‌گویند: چگونه می‌خواهند با مبلغ ناچیزی که در لایحه بودجه برای رتبه بندی در نظر گرفته شده، این طرح را سال آینده برای همه معلمانِ مشمول اجرایی کنند؟!

او تاکید می‌کند: بهتر است  وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه، دقیق و شفاف اعلام کنند که رتبه بندی برای چه کسانی اجرا خواهد شد؛ چگونه قرار است کمبودهای بودجه‌ای آن برطرف شود؟

به اعتقاد لطفی، بالا رفتن هزینه های زندگی، معاش معلمان به سیاق باقی مزدبگیران  را دچار مشکل اساسی کرده است و با این وعده‌ها، سفره‌های خالی پر نخواهد شد.

 او می‌گوید: سبد حداقلی معاش که فعالان کارگری محاسبه کرده اند، ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان است؛ این عدد، حداقل مورد نیاز برای یک زندگی آبرومندانه‌ی بسیار ساده و حداقلی‌ست؛ اکثریت معلمان کشور بسیار کمتر از این مبلغ درآمد دارند؛ حالا بیایند روشن کنند آیا رتبه بندی‌، این مشکل و کاستی را حل می‌کند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز