خبرگزاری کار ایران

رییس کانون بازنشستگان شهر ری مطرح کرد:

سهم کارگران از اقتصاد، شرمندگی برای خانواده است/ با دلار خرج می‌کنیم اما با ریال دستمزد می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۴۱

رئیس کانون بازنشستگان شهر ری با اعلام اینکه همه ساله افزایش دستمزد اهمیت بسیاری برای کارگران و بازنشستگان دارد، گفت: آن چیزی که به عنوان حداقل دستمزد تصویب می‌کنند به اندازه‌ای ناچیز بوده که هرگز نتوانسته انتظارات کارگران و بازنشستگان را برآورده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمرتضی اطیابی با تأکید بر اینکه همواره گرانی بیشتر از افزایش دستمزد بوده است، گفت: در تمامی سال‌های گذشته که برای افزایش دستمزد تلاش کرده‌ایم، افزایش صورت گرفته اما نتوانسته هزینه‌های زندگی کارگران را تامین کند. بنابراین امروز حرف جدیدی می‌زنیم از دولت افزایش دستمزد نمی‌خواهیم، فقط تقاضای ما این است که قیمت ها را به دو سال گذشته بازگردانند.

وی با انتقاد از اینکه هیچ ثباتی در بازار وجود ندارد، گفت: صبح که از خواب بیدار می‌شویم، آرزویمان این است که قیمت‌ها ثابت مانده باشد.

رئیس کانون بازنشستگان شهر ری با اشاره به رقم سبد معیشتی که از سوی نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار تایید شده است، گفت: سبد حداقل معیشت برای یک خانواده ۴ نفره ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است. اگر به حداقل دستمزد نگاه کنیم، می‌بینیم که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با سبد معیشت حداقل فاصله داریم. بنابراین امسال هر چقدر افزایش دستمزد بخواهیم، حرف غیرمنطقی نزده‌ایم.

وی با انتقاد از ثابت نبودن قیمت‌ها گفت: کارگران و بازنشستگان با دقت برای هزینه‌های زندگی‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند و به یک حسابدار خبره تبدیل شده‌اند، اما مشکل ما این است که در شرایط تورم و گرانی موجود نمی‌توانیم دخل و خرج زندگی خودمان را تنظیم کنیم و هر ماه برای ماه بعد با چالش گرانی و افزایش دوباره قیمت‌ها روبه‌رو هستیم.

اطیابی با انتقاد از کارفرمایانی که تأکید می‌کنند افزایش حقوق را نمی‌توانند تحمل کنند و کارگران را تهدید به اخراج می‌کنند، گفت: همه آن چیزهایی که در کشور تولید می‌شود، با افزایش قیمت غیرمنطقی روبرو شده است اما نمی‌دانیم چرا در این گرانی‌ها، افزایش منطقی دستمزد کارگر جایی ندارد!

وی خطاب به کارفرمایان گفت: سالهای گذشته بهانه می‌آوردید که قیمت‌ها ثابت مانده و نمی‌توانید افزایش دستمزد داشته باشید، اما امروز که قیمت‌ها چند برابر شده است، چرا باز بهانه می‌آورید؟

رئیس کانون بازنشستگان شهر ری با پذیرفتن اینکه می‌دانیم کارفرمایان هزار جور گرفتاری و مشکلات دارند، گفت: قرار نیست کارگران و بازنشستگان تاوان مشکلات و گرفتاری‌های کارفرمایان را بدهند.

 وی با اعلام اینکه قیمت دلار زندگی کارگران و بازنشستگان را بر هم زده است، گفت: هرگاه که می‌خواهیم در مورد افزایش دستمزد صحبت بکنیم، بهانه گرانی دلار را می‌آورند، اما سوال ما از آقایان این است که چرا باید با دلار خرج کنیم اما با ریال حقوق و دستمزد بگیریم؟

اطیابی؛ اقتصاد کشور را به آشفته بازار تشبیه کرد و گفت: وقتی به بازار می‌رویم هرکس هر جور دلش می‌خواهد اجناسش را می‌فروشد و هیچ نظارتی هم از سوی هیچ دستگاهی اعمال نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 70 درصد کارگران و بازنشستگان بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، گفت: سهم کارگران و بازنشستگان از اقتصاد و مدیریت امروز، شرمندگی برای خانواده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز