خبرگزاری کار ایران

کتاب اقتصاد سیاسی اشتغال زنان ایران ۱۳۵۷-۱۳۸۷ منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۲۹

کتاب اقتصاد سیاسی اشتغال زنان ایران ۱۳۵۷-۱۳۸۷ از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شده است. رکسانا بهرامی‌تاش و هادی صالحی اصفهانی، مولفان و مهشید کریمایی، مترجم این کتاب هستند.

به گزارش ایلنا، کتاب اقتصاد سیاسی اشتغال زنان ایران ۱۳۵۷-۱۳۸۷ از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شده است. مولفان کتاب رکسانا بهرامی‌تاش و هادی صالحی اصفهانی هستند. مترجم این اثر نیز مهشید کریمایی است.

مراد ثقفی (دبیر مجموعه جامعه و سیاست انتشارات شیرازه کتاب ما) در معرفی این کتاب نوشته است:   

"اشتغال مهم‌ترین و غنی‌ترین شیوه حضور در فضای عمومی و مشارکت در انواع تعاملاتی است که این حضور ایجاب می‌کند. اشتغال نه فقط منبعی برای کسب درآمد است که میانجی داوری فرد از خود و سنجش محیط پیرامون‌اش نیز به شمار می‌رود. اشتغال، موجب خروج فرد از فضای خصوصی و خانوادگی است و قدم گذاشتن در فضاهایی که هم می‌تواند افق منفعتی و منقبتی بی‌شماری را بر وی بگشاید و هم او را در معرض آسیب‌های گوناگون قرار دهد. همین چند وجهی بودن موضوع اشتغال است که باعث می‌شود فرد و تمام نهادهایی که در سرنوشت او دخیل هستند نسبت به آن برخوردهایی پیچیده داشته باشند.

این پیچیدگی که مقالات کتاب حاضر تلاش کرده‌اند لایه‌های گوناگون آن را در فاصله سال‌های ۱۳۵۷تا ۱۳۸۷ در ایران و ناظر بر موقعیت زنان مورد توجه قرار دهند، به نحو چشم‌گیری هم با مداخله دولت‌ها در امر اشتغال -پدیده‌های متعلق به دوران متقدم سرمایه‌داری- و هم مداخلات بین المللی -پدیده‌ای متعلق به دوران متأخر این نظام اقتصادی- تشدید می‌شود".

کتاب اقتصاد سیاسی اشتغال زنان ایران ۱۳۵۷-۱۳۸۷ در ۴۱۲ صفحه و به قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز