خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس:

دومینوی تعطیلی کارخانه‌های نیازمند به مواد اولیه چوبی آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۲۸

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اجرای طرح تنفس جنگل‌ها بسیاری از کارخانه‌ها را به دلیل عدم تامین مواد اولیه با مشکلات فراوانی رو به رو کرده و آنها را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است.

به گزارش ایلنا، شمس‌الله شریعت‌نژاد (نماینده حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت؛ در خصوص تعطیلی کارخانه نکاچوب به دلیل کمبود مواد اولیه گفت: اجرای طرح تنفس جنگل‌ها بسیاری از کارخانه‌ها را به دلیل تامین نشدن مواد اولیه با مشکلات فراوانی رو به رو کرده و خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی، کارگران و کارمندان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در  مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بهره‌برداری از چوب‌های شکسته ریشه‌کن شده جنگل‌ها که در جهت احیای کارخانه‌های نیازمند به چوب که با اراده مجلس به دولت تحمیل شده، تصریح کرد: متاسفانه قانون بهره‌برداری از چوب شکسته و افتاده موجود در جنگل‌های استان مازندران می‌تواند روح دوباره‌ای به کالبد نکاچوب بدمد اما این قانون به‌رغم تذکرات پی‌در پی توسط سازمان جنگل‌ها اجرایی نشد. گویا اجرای طرح تنفس پنج ساله برای تعطیلی کارخانه هدف گزاری شده بود.

شریعت‌نژاد افزود: تعطیلی کارخانه‌های چوب استان مازندران و بیکاری تعداد زیادی از کارگران کاملا قابل پیش‌بینی بوده و هشدارهای لازم نیز در این خصوص به مسئولان مربوطه داده شد اما کسی به آن توجه نکرد. بی‌تردید کارخانه‌های چوب کاغذ مازندران، آرین سینا، پارس نئوپان و شموشک در صورت عدم توجه و ساماندهی پس از کارخانه نکاچوب رو به تعطیلی خواهند رفت. از طرفی تعطیلی کارخانه‌های تولید کاغذ در شمال کشور علاوه بر بیکاری تعداد زیادی از کارگران، قیمت کاغذ را نیز به شدت افزایش می‌دهد.  

وی اظهار داشت: متاسفانه برای اجرای قانون بهره‌برداری از درختان شکسته شده هیچ ضمانتی وجود ندارد. اجرای طرح تنفس پنج ساله جنگل‌ها یک تصمیم ژورنالیستی بوده و به هیچ عنوان عقلایی نیست. اجرای طرح ‌های اینچنینی نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسی‌ داده‌ها است تا شاهد اینگونه پیامدها نباشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: کارخانه‌‌ای که به‌دلیل تامین نشدن مواد اولیه، تعطیل شود بعد از اتمام طرح پنج ساله تنفس نیز احیا نخواهد شد، این طرح نسخه‌ای برای تعطیلی کارخانه‌ها است و بعد از آن هم هیچ تغییری صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز