خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نکاچوب در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

خبر تعطیلی شرکت واقعیت ندارد/دستمزدهای پرسنل نکاچوب به‌روز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۸۸

به گفته مدیرعامل شرکت نکاچوب؛ خبر تعطیلی این شرکت صحت ندارد و اکنون با حدود ۷۰۰ نفر پرسنل مشغول کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت نکاچوب با ۴۰۰۰ کارگر واقع در شهرستان میان‌دورود استان مازندران ورشکسته و تعطیل شده است.

 فردین فردوسی‌پور (مدیرعامل شرکت نکاچوب) پیرامون خبر تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی به ایلنا گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و نکاچوب مشغول فعالیت و تولید است.

وی در خصوص وضعیت کنونی شرکت توضیح داد: نکاچوب حدود ۷۰۰ نفر پرسنل دارد. از این تعداد ۵۰۰ نفر در بخش حفاظت جنگل کار می‌کنند و ۲۰۰ نیرو در کارخانه هستند. بخش چوب‌بری اکنون فعال است. بخش تولید تخته چندلایی نیز قرار است تا پایان هفته آغاز به کار کند. بخش نئوپان و ملامینه شرکت مشکل دارد و می‌بایستی اورهال اساسی بشود اما از آنجا که قیمت چوب (به‌عنوان ماده اولیه) در شرایط حاضر به صرفه نیست این واحد فعال نیست. گفتنی است آن بخش‌ها نیز با ظرفیت پایین کار می‌کنند.

وی افزود: این شرکت در گذشته متعلق به وزارت جهاد کشاورزی بوده است. اما در سال ۹۲ نکاچوب بابت رد دیون وزارت جهاد کشاورزی به بانک ملی واگذار شد.

فردوسی‌پور اشاره کرد: طرح توجیهی شرکت این بوده که جنگل دائماً نیاز به نگهداری و درختکاری دارد و درخت‌هایی را که در اثر حوادث طبیعی و یا دلایل دیگر شکسته و افتاده‌اند باید بتوان جمع‌آوری کرد و روی آنها ارزش افزوده ایجاد کرد. در گذشته حدود ۴ هزار نفر در این شرکت فعالیت می‌کردند اما شرایط به سمت و سویی می‌رود که اکنون تنها ۷۰۰ نیرو باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت نکاچوب گفت: به خاطر طرح تنفس جنگل‌ها که از سال ۹۷ اجرایی شده، محدودیت‌های بسیاری در کارمان داریم. گرچه بند ۶ طرح به صراحت گفته که بهره‌برداران می‌توانند درختان شکسته را جمع آوری کنند اما سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است هنوز اجازه این بهره‌برداری را به ما نداده است. این درحالیست که تعداد درخت‌های خطرآفرین در جنگل‌ها کم نیست.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی ما مجبوریم از باغات به قیمت بالا خریداری کنیم. گفتنی است دستگاه‌هایمان هم فرسوده هستند. از آنجا که یک شرکت دولتی هستیم، بخواهیم هم خرید چوب انجام دهیم باید قوانین دولتی را رعایت کنیم. در واقع، محدودیت‌های بسیار زیاد اجازه نمی‌دهد که شرکت جان بگیرد.

فردوسی‌پور تصریح کرد: قاعدتا این مسائل و مشکلات کنونی، نمی‌بایستی پیش می‌آمد. زمانی که مسئولان به‌دنبال تدوین و اجرای طرح تنفس جنگل‌ها بودند، می‌بایستی فکری به حال شرکت‌هایی همچون نکاچوب می‌کردند. ارزش این شرکت به جنگل‌هایش است. لازم به ذکر است نکاچوب اقدامات ارزشمندی برای احیای جنگل‌ها انجام داده است. ۳ نهالستان ایجاد کرده است. ۱۱۰۰ کیلومتر جاده برای روستاهای مختلف واقع در جنگل ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: ندادن درخت‌های شکسته باعث بالا رفتن قیمت چوب و البته قاچاق آن شده است. نیروهای ما که در جنگل کار می‌کنند صرفاً می‌توانند به مراجع قضایی اطلاع دهند و کار حفاظت بیشتری قادر نیستند که انجام دهند.

فردوسی‌پور اشاره کرد: در چنین وضعیتی که مملکت دچار مشکلات اقتصادی است به ما می‌گویند که برای تامین مواد اولیه‌مان، واردات چوب انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت نکاچوب در پایان، توضیح داد: این شرکت تحت مدیریت شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا که آن نیز از زیرمجموعه‌های بانک ملی است، می‌باشد. اکنون در حوزه دستمزدهای پرسنل شرکت هم، معوقه‌ای وجود ندارد و حقوق آنها به‌روز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز