خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

با ۳ هزار میلیارد تومان، امورات صندوق فولاد نمی‌گذرد/ نمایندگان در صحن مجلس، مشکلاتِ بازنشستگان فولاد را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۳۵۴

جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد در تماس با ایلنا خواستار افزایش بودجه این صندوق از ۳ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان صندوق‌های مختلف، چشم به کمیسیون تلفیق بودجه دوخته بودند؛ کمیسیونی که قرار است پیش از بررسی‌های صحن، تغییرات اولیه را روی لایحه بودجه تقدیمی به دولت اعمال کند؛ یک گروه از این بازنشستگان که در سال‌های گذشته بارها در اعتراض به تاخیر در پرداخت معوقات مزدی و کاهش خدمات درمانی و رفاهی خود تجمع کرده‌اند، بازنشستگان صندوق فولاد هستند. صندوق بازنشستگان فولاد به نظر می‌رسد درگیر مشکلات و نارسایی‌های بسیاری است و کماکان نیازمند کمک‌های دولت از محل منابع درآمدی عمومی.

بازنشستگان این صندوق معتقدند در لایحه بودجه ۹۸ نیز به روال سال‌های قبل، مشکلات و کاستی‌های صندوق فولاد به خوبی دیده نشده و لاجرم مشکلات و نارسایی‌ها در سال بعد ادامه خواهد داشت.

این بازنشستگان می‌گویند: دیروز (چهارشنبه/ دهم بهمن ۹۷ ) در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ برای تغییر جدول‌مان از ردیف ٩ به ٧ به دلیلِ مخالفت رئیس محترم کمسیون و دولت، رأی‌گیری نشد و بودجه سال ٩٨ صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، همچنان در جدول ٩ و به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان باقی ماند و از جهت مبلغ هم فقط قول دادند که بودجه آن را به گونه‌ای خواهند دید که مشکلی در سال ٩٨ برای پرداخت وجود نداشته باشد.

این بازنشستگان با بیان اینکه امیدواریم در صحن علنی مجلس، جدول ٧ با بودجه حداقل مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، با حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تصویب شده  تا بازنشستگان خدوم صندوق فولاد از دریافت حقوق به موقع برخوردار و بودجه درمان بازنشستگان عزیز در بخش معدن تأمین شود، تاکید کردند: نمایندگان محترم به خوبی مطلع‌اند که سال ٩٧ بودجه ۳ هزار  و ۲۰۰ میلیارد تومانی کفاف اداره موارد یاد شده را نداد و نتوانست هزینه‌های جاری را پوشش دهد؛ چه رسد که مطالبات معوقه از سال ٩١ تاکنون – که هزینه‌ی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است-  را بپردازند و همسان‌سازی را اجرایی کنند.

این بازنشستگان ادامه دادند: اگر بودجه افزایش نیابد، امسال هم امیدی نیست که معوقات انباشته پرداخت شود و همسان‌سازی براساس وعده‌هایی که داده‌اند به مرحله اجرا برسد و لذا از نمایندگان مجلس درخواست داریم که در صحن علنی هنگام بررسی نهایی بودجه، وضعیت دشوار صندوق فولاد را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز