خبرگزاری کار ایران

واعظ مهدوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت نوین زعفران:

آرزوی ما بیمه شدن تمامی روستاییان و عشایر است

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۸۶۴

عصر امروز تفاهمنامه‌ای در راستای تحت پوشش قرار دادن زعفران‌کاران خراسانی بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر و شرکت نوین زعفران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر در این جلسه گفت: جای توفیق است که با مذاکرات صورت گرفته مقدمات انعقاد این تفاهنامه و شیوه‌‌‌نامه آن فراهم شده است. این اقدام گام بلند در راستای گسترش بیمه روستاییان و عشایر است. به علاوه موجب استفاده از ظرفیت کارفرمایی این شرکت و بهره‌‌‌برداری از ظرفیت‌‌‌های بلافعل اشتغال روستایی خواهد شد.

وی افزود: این تفاهنامه مثلثی بین سیاست‌‌‌های بیمه‌‌‌ای، اشتغالزایی و ارتقای کیفیت است. این سیاست‌‌‌ها ما را به توسعه روستایی به مفهوم آن نزدیک می‌‌کند، بدین معنی که اشتغال روستایی را متصل به راهبردهای کلان اقتصادی رفته خواهیم دید. نظیر این کار را در ژاپن دیده‌ایم. برای مثال در این کشور اکنون خط تولید شرکت بزرگ تویوتا در روستاها ساماندهی می‌‌‌شود. تولید خرد روستایی به شرکت‌‌‌های بزرگ در حال پیوند خوردن است و در آن صرفه مقیاس در آنها لحاظ می‌‌شود. این جریان می‌‌رود که به بازارهای ملی و جهانی متصل گردد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر  با اشاره به رایزنی‌های خود اظهار داشت: در گفت‌‌‌وگویی که با معاونت اشتغال وزارت کار داشتم؛ از سوی آنها تاکید شد که شرکت نوین زعفران هماهنگی‌‌‌های بسیاری را با سیاست‌‌‌‌های کلان آنها دارد. همچنین به ما توصیه شد که همکاری‌‌‌هایی نظیر مورد کنونی را گسترش دهیم. اگر ما بتوانیم این کار را با صنایع بزرگ انطباق دهیم، به نوعی اشتغال غیرمتمرکز صورت خواهد پذیرفت. گفتنی است تمام راهبردهای ارتقای کیفیت در چنین مقیاسی عملیاتی خواهد شد.

واعظ مهدوی ادامه داد: در تفاهمنامه آموزش برای کشاورزان استانداردسازی تولیدات انطباق محصولات با نیازهای بازار، ارتقای فرایندها و در کنار آنها گسترش بیمه برای اینکه افراد آینده روشنی داشته باشد، قید شده است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دو، سوم حق بیمه روستاییان و عشایر توسط ما پرداخت می‌‌شود با همکاری شرکت نوین زعفران بقیه حق بیمه نیز تامین خواهد شد، تصریح کرد: ما امیدواریم این تفاهمنامه یک فرآیند جدید را در روستاها شکل بدهند. آرزوی ما تامین بیمه در سطح روستاها و بیمه شدن تمامی روستاییان و عشایر است. 

این  مقام مسئول با بیان اینکه ما هم‌‌‌اکنون در صندوق در حال نهایی کردن جمعیت هدف‌مان هستیم، خاطرنشان کرد: ما افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله احصا کرده‌‌ایم. همچنین جمعیتی را که تحت شمول بیمه‌‌‌های دیگر بودند را خارج کرده و جمعیت فاقد بیمه روستاها و مناطق عشایری را تعریف کرده‌‌ایم.

واعظ مهدوی اضافه کرد: برای ما جای خوشحالی دارد که بسته کمک معیشتی بازنشستگان بیمه روستایی را با کمک سازمان برنامه و بودجه تامین می‌‌‌کنید. ما همچنین دنبال این هستیم که نه تنها بازنشستگان بلکه بیمه‌‌‌شدگان فعال را مشمول این بسته حمایتی بکنیم. گفتنی است اکنون بخشی از کمک معیشتی توسط دولت تامین می‌‌شود. تلاش دولت این است که هزینه تولید و نیروی انسانی را کاهش دهد. این تفاهنامه در راستای یک افق بلند است و ما امیدواریم بیمه‌‌‌شدگان از مواهب آن برخوردار شوند.

در ادامه این جلسه، علی شریعت‌‌‌مقدم، مدیرعامل شرکت نوین زعفران ابراز داشت: شرکت ما یک شرکت خصوصی است که در سال ۷۱ با هدف صادرات زعفران تاسیس شده است. ما ۳۸۰ هزار کیلوگرم زعفران تولید می‌‌‌کنیم که ارزش آن سه هزار و ششصد میلیارد تومان است. 

وی با بیان اینکه ایران سهم ۹۶ درصدی از بازار زعفران جهان را در اختیار دارد که البته رقبای جدیدی در حال شکل‌‌‌گیری هستند، عنوان کرد: زعفران وضعیت چند جانبه دارد. زعفران یک موهبت الهی است که در اختیار ایرانیان و مردم خراسان قرار دارد این محصول نفع پذیری بالایی دارد. از بازار کلان و ارزش صادراتی بالایی برخوردار است و از همین‌‌‌رو طلای سرخ نامیده می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت نوین زعفران ادامه داد: در ۲۶ سال فعالیتی که داشتیم به این مهم رسیده‌‌ایم که محصول زعفران می‌‌تواند بستر توسعه همه‌‌جانبه باشد. این محصول از لحاظ عطر و طعم، ویژگی‌‌‌های فوق‌‌العاده‌‌ای دارد. از لحاظ دارویی ارزش زیادی دارد که از زمان ابوعلی سینا شناخته شده است. از این محصول داروهایی ضد افسردگی تولید می‌‌‌شود و از آن برای پیشگیری از سرطان و سکته استفاده می‌‌شود.

شریعت‌مقدم افزود: گفتنی است همکاران ما در فعالیت‌‌هایی که در کشور استرالیا داشتند، توانسته‌‌‌اند از زعفران داروهایی جهت جلوگیری از عوارض پیر چشمی تولید کنند. همچنین این محصول در حوزه پیشگیری از آلزایمر کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه حمایت افزایش صادرات زعفران می‌‌تواند ارزش آن را از ۳۰۰ میلیون دلار به یک و دو دهم میلیارد دلار ارتقاء دهد، یادآور شد: ما باید به دنبال بزرگتر کردن زنجیره آن باشیم تا با رقبای جدید بتوانیم مقابله کنیم. برای پایدار کردن منافع تولیدکنندگان و مصرف‌‌کننده در طرحمان به دنبال ارتقای زنجیره ارزش هستیم.

وی اضافه کرد: برای کالایی مثل زعفران با توجه به حضور دلالان، واسطه‌‌ها و تقلب‌‌هایی که در تولید و عرضه آن صورت می‌‌گیرد، صداقت و پاکی روستاییان و اقامت آنها در مراسم روستایی خود یک ارزش است. ما در این طرح به دنبال افزایش مزیت‌‌ها هستیم.

شریعت‌مقدم با تاکید بر اینکه ما در قالب طرح تاک نیز خدمت را پیش کرده‌‌ایم، بیان کرد: وقتی با همت و آمادگی صندوق بیمه روستایی و عشایر برای ارتقای وضعیت روستاییان مواجه شدیم، اعلام آمادگی برای همکاری کردیم تا از این طریق سبک زندگی کشاورزان بهبود یابد. ما به علاوه از این طریق به دنبال پیاده‌‌سازی تجارت منصفانه هستیم.

وی با بیان اینکه سهم اصلی را در این کار خود تولیدکنندگان برعهده دارند که با تولید و حضورشان در روستاها به این امر یاری می‌‌رسانند، گفت: ما آینده شرکت خودمان را بعد از ۲۶ سال فعالیت در گسترش مسئولیت‌‌های اجتماعی‌‌‌مان می‌‌بینیم. این نکته لازم به ذکر است که این طرح امروز با ۱۱۰ نفر آغاز می‌‌شود ولی در اصل برای چهار هزار نفر است. با این حال بحث عضویت و حضور در آن بستگی به اعلام آمادگی خود افراد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز