خبرگزاری کار ایران

واعظ مهدوی مطرح کرد؛

تمرکز مدیران و کارگزاران صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر بودجه ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۸۹

جلسه شورای مدیران صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران کل با موضوع بودجه ۱۳۹۸ تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق در جلسه شورای مدیران صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به تشریح مذاکرات خود با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس پرداخت و گفت: هم دولت و هم مجلس اذعان دارند که گسترش پوشش بیمه اجتماعی برای روستائیان و عشایر، گام موثری در توانمندسازی آنان است و از این رو، با اینکه بودجه سال آینده انقباضی بسته شده، فصل رفاه اجتماعی سهم مناسبی از اعداد و ارقام را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به روند افزایشی بیمه‌‌‌‌شدگان صندوق، همچنین رشد حق بیمه دریافتی، پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال آینده باید پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سهم دولت بابت دوسوم تعهد شده از حق بیمه روستاییان و عشایر به این صندوق تخصیص داده شود.

صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به همراهی سازمان برنامه در پذیرش بدهی سنواتی دولت اظهار داشت: حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز بابت حق بیمه سال‌های گذشته باید برای صندوق منظور شود که تلاش داریم این اعداد در بودجه ۹۸ محقق شود.

واعظ مهدوی به بندهایی از قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و همچنین احکام دائمی برنامه‌های توسعه اشاره و تصریح کرد: طبق قانون دولت موظف است در مناطق دچار خشکسالی حق بیمه سهم روستائیان و عشایر را تقبل کند که خوشبختانه با مکاتبات چندتن از استانداران، این امر در حال تحقق است.

وی از معاونان، مدیرکل امور مجلس، مدیران استانی و کارگزاران خواست در فصل بودجه ۹۸ توجه نمایندگان به خصوص در مناطق محروم را به اهمیت بیمه اجتماعی جلب کنند.

در ادامه این نشست، بحث‌هایی درباره سطوح درآمدی ۹۸ صورت گرفت که مقرر شد با قید بهره‌مندی یکسان همه سطوح درآمدی از کمک‌های دولت مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: اکنون کسی که سطح درآمدی بالاتری دارد از کمک بیشتر دولت بهره‌مند می‌شود که  با مبانی عدالت سازگار نیست و قانون می‌گوید همه افراد باید به صورت یکسان از کمک دولت برخوردار شود.

بر اساس این مذاکرات مقرر شد یک کارگروه متشکل از نمایندگان بیمه‌ای، معاونت برنامه‌ریزی و بودجه و معاونت منایع انسانی برای تعیین سطوح درآمدی سال آینده تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز