خبرگزاری کار ایران

یک ماه از طلب کارگران «متروی اهواز» پرداخت شد/ادامه تجمع در مقابل سازمان قطار شهری

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۶۶

درحالی‌که اعتراضات آرام صنفی بیش از ۱۸۰ کارگر پروژه متروی اهواز امروز (سه‌شنبه ۲۵ دی ماه) ادامه دارد، برخی از کارگران این واحد عمرانی از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی کارگران خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران پروژه ساخت «متروی اهواز» گفتند: با وجود آنکه صبح امروز معادل یک ماه از مجموع حدود ۱۹ ماه معوقات مزدی کارگران از سوی شرکت پیمانکاری کیسون پرداخت شده اما نگرانی از وضعیت نامعلوم مابقی مطالباتشان باعث شد آنها امروز نیز اعتراضات صنفی خود را دنبال کنند.

به گفته این گروه از کارگران، تقریبا از یک ونیم ماه قبل؛ بیش از ۱۸۰ کارگر پروژه ساخت قطار شهری اهواز (مترو) در حال برپا کردن اجتماعات صنفی هستند.

این چندمین بار است که کارگران این واحد عمرانی در سال جاری بابت معوقات مزدی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

آنها با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت شرکت کیسون و مسئولان سازمان قطار شهری پاسخ روشنی به این خواسته‌ کارگران داده نشده است.

به ادعای کارگران قطار شهری اهواز، موضوع اصلی اعتراض چند ماه گذشته و روزهای اخیر کارگران این پروژه که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری کیسون مشغول کارند، در واکنش به حدودا ۱۹ ماه مزد معوقه سال گذشته و جاری به همراه سایر مزایای مزدی آنها مربوط می‌شود.

از قرار معلوم صبح امروز کارفرما، یک ماه دستمزد مربوط به مردادماه  سال ۹۶ کارگران را تقریبا با ۱۸ ماه تاخیر پرداخت کرده است.

دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد عمرانی، مربوط به تعطیلی کارگاه محل کارشان می‌شود. آنها مدعی‌اند: از ماه‌ها قبل پروژه ساخت قطار شهری اهواز متوقف شده و در نتیجه آن امنیت شغلی آنها به خطر افتاده است.

همچنین به نقل از کارگران گفته می‌شود؛ با پیگیری ماموران نیروی انتظامی که در اجتماع دیروز کارگران حاضر شده بودند، قرار است حوالی ظهر امروز جلسه‌ای در محل استانداری با حضور کارفرمای شرکت کیسون و مسئولان قطار شهری اهواز برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز