خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز در مجلس:

بازداشت کارگرانِ فولاد اهواز محکوم است/مشکلات باید با گفتگو حل شود/از مصوبه شورای تامین اطلاعی ندارم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۰۳

جواد کاظم‌نسب الباجی در ارتباط با بازداشت بیش از ده نفر از کارگران فولاد اهواز گفت: از جزئیات امر اطلاعی ندارم اما بازداشت کارگران را در حالت کلی نمی‌پسندم و محکوم می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیمه‌شب گذشته، بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران بازداشت شدند. این کارگران، بیش از یک ماه است که در اعتراض به توقف تولید و وضعیت نابسامان شغلی، دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. به نظر می‌رسد که بازداشت کارگران، به این تجمعات اعتراضی مربوط می‌شود.

جواد کاظم‌نسب الباجی (نماینده مردم اهواز در مجلس) در این رابطه  به خبرنگار ایلنا گفت: بازداشت کارگران در حالت کلی محکوم است؛ من بازداشت کارگر را به هر نحوی که باشد نمی‌پسندم و محکوم می‌کنم چراکه مشکلات کارگری باید با بحث و گفتگو حل شود نه بازداشت.

وی تاکید کرد: کارگر معترض را باید قانع کرد؛ باید از او دعوت کرد که بیاید و بنشیند و حرف‌هایش را بگوید. باید صدا و دردهای کارگران را دشنید.

این نماینده مجلس البته تاکید کرد: از جزئیات بازداشت کارگران اطلاعی ندارم و مساله را پرس‌وجو خواهم کرد.

نماینده اهواز در پاسخ به این سوال که آیا این بازداشت‌ها، مصوبه شورای تامین استان خوزستان است یا خیر؛ گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و حتماً موضوع را پیگیری خواهم کرد. در حال حاضر در این رابطه چیزی نشنیده‌ام. نمی‌دانم شورای تامین استان چه مصوباتی در این زمینه داشته است.

وی در ارتباط با وضعیت فعلی گروه ملی فولاد ایران گفت: در مجتمع فولاد اهواز، اوضاع به سمت بهبود نسبی پیش می‌رود؛ هم مواد اولیه تهیه شده و هم پرداخت حقوق‌های معوق در شرف اتمام است؛ تولید در واحدهایی که به حالت تعلیق درآمده بود، در حال ازسرگیری است و به طور کلی، مشکلات این واحد تولیدی در حال مرتفع شدن است. بنابراین می‌توان به آینده این مجتمع عظیم امیدوار بود.

کاظم‌نسب الباجی در پایان تاکید کرد: پیگیر مساله بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز هستم و مطمئن باشید به عنوان نماینده مردم اهواز، موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز