خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نمایندگان مجلس باید نوسانات ارز را مدیریت می‌کردند/راه خروج از بحران، گره نزدن مسائل سیاسی به منافع مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۴۳

نایب رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی می‌گوید: بلاتکلیفی صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی موجب به خطر افتادن امنیت شغلی کارگران شاغل در این صنعت شده است.

«حبیب صادق زاده تبریزی» با تأکید بر اینکه مسئولین دست‌اندرکار باید روند تولیدات داخلی را در این شرایط اقتصادی هموار نمایند به خبرنگار ایلنا گفت: بلاتکلیفی صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی سبب شده تا نه تنها صاحبان صنایع را با مشکل مواجه نماید بلکه در گام نخست کارگران قربانی سیاست‌ها و تصمیمات غلط شوند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری انتظار دارد در شرایط فعلی اقتصاد کشور به وضعیت واحدهای تولیدی و کارگران رسیدگی شود، در ادامه اظهار داشت: تجربه نشان داده بی‌توجهی به مشکلات موجود، موجب کاهش یا توقف تولید شده که در نتیجه آن امنیت شغلی کارگران تهدید می‌شود.

به گفته وی، در سال حمایت از کالای ایرانی نه تنها شاهد حمایت از تولید ایرانی و دسترنج کارگران ایرانی نبودیم بلکه متاسفانه تعدادی از مسئولین و نمایندگان مجلس از اهداف کلی بیانات رهبر انقلاب درباره حمایت از کالای ایرانی و اهمیت تولید ملی، خارج شده‌اند تا آنجا که حتی یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد داد خودرو دست دوم از افغانستان وارد کشور شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصادی بایستی بیش از پیش وضعیت صنعت کارگران درک شود، گفت: به اعتقاد بنده نوسانات ارز را می‌بایستی نمایندگان مجلس با پیگیری‌های خود مدیریت می‌کردند تا آسیبی به معیشت و رفاه حداقل‌بگیران وارد نشده و سفره آنان کمرنگ نشود.

حبیب صادق زاده تبریزی با بیان اینکه در حال حاضر در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی بطور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۸۰۰ هزار نیروی انسانی مشغول به کارند، اظهار داشت: انتظار می‌رود دولتمردان و نمایندگان مجلس حمایت و نگاه ویژه‌ای به این صنعت مهم و ملی داشته باشند. در شرایط فعلی که هنوز قیمت تمام شده خودروها مشخص نیست، پای دلالان با قیمتگذاری‌های کاذب به بازار خودرو باز شده و سودهای کلانی به جیب می‌زنند و کسی در این بین پاسخگو نیست.

وی با تأکید بر اینکه قیمت اعلامی خودرو بایستی معقول باشد، گفت: عدم قدرت خرید مصرف‌کننده در سالهای آتی این صنعت بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی را با مشکل مواجه خواهد نمود. بهترین راه خروج از این بحران اتحاد و وحدت مسئولین و نمایندگان مجلس و گره نزدن مسائل سیاسی و شخصی به مسائل و منافع مردم است.

نایب رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی در ادامه خواستار افزایش قدرت خرید کارگران شد و گفت: با افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها بایستی توان خرید کارگران ترمیم شود. این نکته را نیز درنظر داشته باشیم که کارگران در سالهای گذشته با شکاف دستمزد مواجه بودند و رفته رفته به ترمیم آن خوش‌بین بودیم که شرایط نوسانات ارز تمامی معادله‌ها را برهم زد و قدرت خرید کارگران بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز