خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نابسامانی وضعیت قند ورامین نیاز به اقدام جدی مسئولان دارد/استانداری وارد عمل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۸۶

دبیر خانه کارگر شهرستان ورامین در استان تهران برای چندمین بار خواستار رسیدگی به مشکلات کارخانه قند ورامین و کارگرانش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر مظاهری (دبیر خانه کارگر ورامین )درباره پیگیری مطالبات کارگران قند ورامین) گفت: جلسات متعددی در پیگیری مشکلات واحد تولیدی قند ورامین و کارگرانش از سوی مسئولان شهرستانی برگزار شده اما اقدام جدی که نشان از رفع مشکلات کارگران این واحد داشته باشد، مشاهده نشده است.

به گفته وی؛ در جلسه‌ای که اخیرا در محل فرمانداری برگزار شد، مقرر شد فعالیت کارخانه از سر گرفته شود این درحالیست که طی یک الی دو سال گذشته چندین بار فعالیت این کارخانه متوقف و مجددا از سر گرفته شده است.

طبق اظهارت دبیر خانه کارگر ورامین؛ مشکل اصلی این واحد که در حال حاضر فقط شکرسفید تولید می‌کند، تامین نشدن مواد اولیه تولید (شکر خام یا شکر زرد) است.

به گفته وی، هرچند ماه یکبار که مواد اولیه کارخانه تامین می‌شود، کارفرما از کارگران قراردادی سابق کارخانه که پیش از این اخراج شده‌اند، بدون عقد قرارداد درخواست کار می‌کند این در حالیست وقتی که کار تولید با اتمام مواد اولیه متوقف می‌‌شود، مجددا از ورود کارگران به کارخانه جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر نابسامانی اوضاع شغلی و معیشتی کارگران قند ورامین به حدی رسیده است که نیاز به اقدام جدی مسئولان در استان دارد، در تکمیل سخنان خود افزود: کارفرمای این کارخانه اعتباری برای نیروی کار قائل نیست و هر زمان که به کارگران نیاز دارد از آنها استفاده می‌کند.

به گفته وی، آخرین بار حدودا یک ماه پیش فعالیت کارخانه ازسرگرفته شد. در آن زمان کارگران به دلیل نداشتن قرارداد کار مشخص، موافق ادامه همکاری با کارفرما نشدند و کارفرما ناچار شد از کارگران بازنشسته کارخانه که از چند سال پیش بازنشسته شده‌اند، استفاده کند.

او گفت: متاسفانه تا امروز مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران قند ورامین نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی نشان داده‌اند و از مدتها قبل این کارخانه که ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن شکر را دارد، وضعیت خوبی نداشته و میزان تولیدات آن در مواقعی که فعالیت تولیدی دارد، به حدود ۱۵۰ تن رسیده است.

به گفته وی، در کارخانه قند ورامین زمانی حدود ۶۰۰ نیروی کارگری دائم و قرارداد موقت کار می‌کردند اما به مرور با سیاستگذاری‌های غلط مدیریت، مشکلات کارخانه با کاهش امنیت شغلی کارگران آغاز و به تدریج از تعداد کارگران به حداقل کاسته شد بطوری که هم‌اکنون در این کارخانه فقط حدود  ۲۰ کارگر رسمی مشغول نگهبانی هستند.

دبیر خانه‌ کارگر ورامین اضافه کرد: باتوجه به اینکه کارخانه قند ورامین از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی اشهرستان  برخوردار است. از این رو انتظار داریم مدیریت کارخانه با تدابیر مناسب‌تری با مشکلات مواجه شوند تا از این محل برای کارگران شاغل و بازنشسته کارخانه نارضایتی پیش نیاید.

وی در بخش پایانی سخنان خود؛ خواستار توجه جدی مسئولان برای فعال شدن کارخانه قند ورامین و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن شد و افزود: از شخص استاندار تهران به عنوان بالاترین مقام استانی می‌خواهیم پیگیر مشکلات کارخانه قند ورامین که منجر به گسترده شدن مشکلات معیشتی مردم منطقه شده، باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز